Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Allt om lågkolhydratkost -

Acetonandedräkt

2016-03-15 15:08 #0 av: alicetrött

Hur lång tid tar det innan man börjar lukta aceton ur munnen när man börjar med lchf? Tar det några timmar eller flera dagar?

Anmäl
2016-03-15 15:10 #1 av: evelinana

Är det vanligt att man får det när man går på LCHF? Påminner mig bara om när jag fick Diabetes, STANK aceton i munnen haha

Anmäl
2016-03-15 15:22 #2 av: alicetrött

#1 Ja det sägs att det blir så när man kraftigt drar ner på kolhydraterna. Men jag vet inte hur fort fenomenet inträffar.

Anmäl
2016-03-15 15:27 #3 av: Tjeja

Handlar om ganska lång tid. Från flera dagar upp till några veckor innan det händer i vanliga fall.

Händer det fort är något fel istället och man bör kolla upp med läkare så man inte åkt på diabetes eller nåt annat tokigt som bryter ner muskulaturen istället för fettet.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2016-03-15 15:30 #4 av: alicetrött

#3 Ah tack. Jag ska till tandläkaren om ett dygn då är det riskfritt att börja nu. Jag vill inte stinka ur munnen så pinsamt.

Anmäl
2016-03-15 15:33 #5 av: Tjeja

Ingen fara! Men rekommenderar ändå att borsta tänderna innan du åker dit! Dålig andedräkt kan man ju ha ändå liksom Skämtar

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2016-03-15 16:02 #6 av: alicetrött

Jaa absolut jag brukar borsta det sista jag gör i väntrummet

Anmäl
2016-03-18 21:58 #7 av: Anders-S

Apotekets Pepparmyntolja! 

Tag en droppe på lillfingret på "fel" hand och stryk bak på tungan. 

Akta ögonen.  Skölj ögonen med vatten i en kvart om du ändå kliat i ögonen. Förvaras otillgängligt för barn och dementa.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.