Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4600 ggr
Sivlin
2016-03-02 19:38

Minsta möjliga kolhydrater i rFrukostbullar

Är det någon som kan hjälpa mig med ett enkelt recept på limpor eller Frukostbullar

Ska försöka gå ner i vikt men kan inte bara sluta äta bröd

Hellst inget vetemjöl bör undvikas

Annons:
Lilolizeit
2016-03-02 19:49
#1

1 1/2 dl mandelmjöl

2 msk sesamfrön

2 msk fiberhusk

1 tsk bakpulver

1/2 tsk salt

2 ägg

1 dl creme fraiche

2 msk smält kokosfett (funkar nog lika bra med smör.)

Blandar alla ingredienser och gör små bullar/frallor av dem. 10 minuter i ca 200grader.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Indii]
2016-03-02 20:24
#2

Flikar in en liten fråga ang. fiberhusk/ psylliumfrön och dyl. Blir inte klok på hur mycket kalorier dessa innehåller. Det tycks finnas vitt skilda uppgifter om det. Vet någon?

parsley
2016-03-02 20:53
#3

De här gör jag ibland. Lesscarbs mejerifria pofiberbröd

http://lesscarbs.se/lchf-frukost/mejerifria-pofiberbrod/

Det finns liknande varianter med mejeri istället för kokosmjölk. Om du googlar på pones så hittar du recept.

Om du vill hitta ett bröd med minimalt med kolhydrater så lägg in recept på olika bröd i kostbevakningen.se, så får du en uträkning som visar vad hela receptet innehåller i  fett, fiber, protein och kolhydrater. Dela det med antalet bitar.

[tk1971]
2016-03-03 17:16
#4

Jag har också svårt att vara utan bröd. Jag har hittat nåt som kallas "The Bröd". Googla på det. Jag tycker att det blir ganska likt vanliga frallor.

Amify
2016-03-03 20:22
#5

Jag gör ofta kesofrallorna som 56kilo har tagit fram fast jag skippar vallmon ovanpå och späckar dem fulla med chiafrön och solroskärnor. Idag blev det "tuna melts" till lunch; tar ett par skivor kesobröd och sedan tonfisk, majo och kryddor i röra ovanpå brödet och några skivor ost - sedan in i ugnen. Så gott med lite färska grönisar!

Sindri
2016-03-06 13:54
#6

#2 av: Indii
Antar att du menar kolhydrater? Det är så försumbar litet i det man får i sig så det är inget du behöver räkna. Det är ju vitsen med LCHF; man lär sig vilka råvaror man kan använda och så använder man dem och räknar ingenting.

Annons:
Upp till toppen
Annons: