Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Vi som vill gå ner i vikt

Lchf snacks!

2016-03-02 08:43 #0 av: Fi0na

Tips på goda snacks man kan köpa i butik? T.ex fläsksvål osv. Helst inte tips på något jag ska laga själv. Nu vill jag ha nåt färdigköpt och jag struntar i ifall det finns e-ämnen där. För jag äter så ren mat annars och vill bara ha snacks nån gång nu och då! =)

Anmäl
2016-03-02 09:34 #1 av: Aleya

Ölkorv

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2016-03-02 10:38 #2 av: jiim

Grönsaker

Anmäl
2016-03-02 11:49 #3 av: Malinhell

Groks, parmesanchips, helt gjorda av ost! Babybel är ju också populärt men är personligen inte jätte förtjust i dom.

Anmäl
2016-03-02 12:39 #4 av: Fi0na

Var finns Groks och t.ex fläsksvålar? Jag bor inte i Sverige så vet inte vilken butik som gäller..

Anmäl
2016-03-02 13:02 #5 av: Inkanyezi

Jag snaskar gärna på mandlar emellanåt.

Anmäl
2016-03-02 16:32 #6 av: parsley

Groks verkar vara ett internationellt varumärke.  Se om du kan hitta någon återförsäljare i det land där du bor. De finns i en del större mataffärer i Sverige. 

De fläsksvålar som säljs i Sverige verkar vara av danskt ursprung. Hur det ser ut i andra länder vet jag inte. Antingen finns de inte eller också tillverkas de inom landet eller också så importerar man danska. I svenska butiker brukar de finnas vid chipsen. Större mataffärer brukar ha dem. 

Anmäl
2016-03-03 08:53 #7 av: Amify

Lättrostade och saltade mandlar (nutisal har godast)

BBQ-smaksatta mandlar (finns att köpa på påse)

Saltade och rostade kokosnötsbitar (finns att köpa på påse)

Saltade makademianötter (finns på påse i Life-butikerna)

Övriga nötblandningar (i liten mängd kan man äta)

Ostbricka med frökex (finns supergoda på delikatessaffärer ofta)

Ölkorv

Oliver

Yup från Läckerol (sura och salta steviasötade godisar)

Nellis Dellies från apoteket (olika steviasötade godisar)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.