Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF för nybörjare

Tofu Shirataki

2016-02-17 11:15 #0 av: Amify

Tydligen ska det finnas Tofu Shirataki som spagetti och fettuchine och det ska vara mer likt vetepasta än den traditionella Shiratakin. Har sökt lite på nätet men inte funnit någon affär i Sverige att handla detta från. Är det någon här som har koll på om det finns i handeln i Svea någostans?

Anmäl
2016-02-17 11:57 #1 av: CasaRamon

Jag har köpt Shiratakinudlar på Ica och Citygross. Finns säkert på fler ställen. Jag är inte så förtjust i dessa nudlar. Dom smakar ingenting. Då kan jag istället rekommendera bönpasta, grön fettuccine, från Risenta. Finns också på dom flesta mataffärer. Riktigt goda med köttfärssås. 15 gr kolhyd/100 gr. torr vara. Jag brukar äta mindre än  50 gr.  Riktigt mättande. 

Anmäl
2016-02-17 13:16 #2 av: Amify

Tack för svaret! Jag är inte heller förtjust i de traditionella Shirataiki-nudlarna men de här Tofu Shirataki-nudlarna ska vara vita och mer lik riktig pasta i konstistensen. Min favorit bland low carb-pastan är faktiskt också den gröna bön-fettuchinen. Perfekt även till sås på rökt lax och grädde eller bara helt enkel korvstroganoff. Smakar dock bäst nykokt men funkar också att frysa in.

Anmäl
2016-02-18 19:17 #3 av: wine

Tofu shirataki är ganska höga i kolhydrater.

Har lärt mig olika sätt att tillaga shirataki för att göra de mer som "vanlig pasta". Tror att det finns lite tips på www.miraclenoodle.se med olika tekniker. Lite som oxfilé - lagar du den på fel sätt så smakar det skosula. De flesta förstår inte hur man lagar shirataki.

Anmäl
2016-02-18 20:02 #4 av: Amify

Hur mycket kolisar finns det i 100g tofu shirataki? #3

Anmäl
2016-03-01 18:32 #5 av: gun92884

Det är så länge sedan jag var inne på KiF men jag tycker mig komma ihåg att det fanns ett recept på  pasta utav fiberhusk ... och den sades vara jättegod :0)

Anmäl
2016-03-01 21:00 #6 av: parsley

Det finns ett antal recept på pasta lagad av philadelpiaost och fiberhusk om man googlar. Vill man inte använda ost, så finns det även recept utan.  

Anmäl