Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 9231 ggr
Amify
11/20/15, 1:37 PM

Bacon och korv bort från hotellfrukost

Har ni sett den här artikeln idag? Och rapportreferensen längst ner? Hur reagerar ni på detta? Själv känner jag att jag aldrig mer ska bo på Winn ifall jag besöker Umeå igen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21786027.ab

Annons:
oddahviing
11/20/15, 1:39 PM
#1

Bra att någon tar ansvar för folks hälsa.

'-Headlights on the highway-'

Honestyisdead
11/20/15, 1:42 PM
#2

Jag lär inte heller stanna där.

#1 Det är faktiskt upp till var och en hur man ser på hälsa och väljer att göra.

Zpookey
11/20/15, 1:42 PM
#3

Och ändå ökar medellivslängden från år till år….

[Garntroll]
11/20/15, 6:05 PM
#4

Vilken tur att jag i princip aldrig bor på hotell då.

Minska kolhydrater
11/21/15, 2:08 PM
#5

Själv  äter jag aldrig processat kött. Vare sig korv eller bacon. Däremot äter jag ofta ekologiskt lammkött eller viltkött som jag  gärna lägger i grytor av olika slag. Är lite rädd för de farliga ämnen som bildas när man steker kött, även om  man  steker i kokosolja. När det gäller processat kött är jag rädd för nitrit och andra ämnen  som föränger hållbarheten.  Jag tror att  det här initiativet att ta bort bacon och korv ifrån hotellfrukosten är ett bra initiativ för att förbättra folkhälsan.

Honestyisdead
11/21/15, 2:35 PM
#6

#5 Du tror alltså att folk slutar äta korv och bacon för att ett hotell tar bort det från frukosten?

Annons:
angest
11/21/15, 3:51 PM
#7

Det kan väl inte hjälpa att hotellen tar bort korv och bacon. Varför tas inte godishyllan bort i mataffärerna också då?

Amify
11/22/15, 9:28 AM
#8

Varför inte bara använda närproducerat och ekologiskt? Skulle ge bättre signaler enligt mig.

maxiq
11/23/15, 6:05 PM
#9

Bacon is back in town!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21817572.ab

Kanske inte så hälsosamt som de tror dock:

" Hälsosammare alternativ på frukostbuffén är fortfarande ett löfte till våra gäster. Därmed kan gästerna som frestas att äta bacon-favoriten göra det i kombination med massor av frukt och grönsaker"


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

[Garntroll]
11/23/15, 6:24 PM
#10

Det är viktigare att bekämpa missbruket av socker i stället för att sluta servera bacon tycker jag.

Inkanyezi
11/23/15, 7:44 PM
#11

Fantastisk gratisreklam. Vilken blir nästa?

Amify
11/24/15, 8:57 AM
#12

Ja det känns lite som en PR-grej nu med tanke på att de backade så fort.

Zepp
11/24/15, 8:22 PM
#13

Baconet tillbaka. En av Skandinaviens största hotellkedja backar efter enorma kritiken

Vi får vårt bacon på Clarions hotell i fortsättningen oxå!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21817572.ab

#12

Varför skall man betala Clarions svinhöga priser om de lägger sig i vad man äter?

Tänker de sig att slopa alla sockrade flingor oxå.. socker till kaffet?

Groggen i baren?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Amify
11/25/15, 7:42 AM
#14

Exakt vad jag undrar också. Kanske göra det obligatoriskt att använda deras gym också innan frukost…. 😐

Zepp
11/25/15, 6:52 PM
#15

Clarion kommer nu som kompensation slopa all tillgång till hiss på sina hotell för gästerna!

Kommer man i rullstol eller har ett läkarintyg med sig får man på sitt nyckelkort tillgång till hissen!

Näaltså jag skämtar, de försökte nog bara vara lite PK och tänkte att det skulle vara bra reklam?

Grejen med att bo på hotell innebär iallafall för mig att jag för ovanlighetens skull äter rejäl frukost.. oandrasidan så går jag som regel upp senare de gångerna jag bor på hotell.

Sen.. efter frukost så lämnar man som regel hotellet.. antingen checkar man ut eller för aktiviteter under dagen.

En annan fördel med de Clarion jag bott på är att det senare på kvällen ingår "en enklare måltid".. det passar mig som fisken i vattnet!

Jag är numera i den aktningsvärda ålder då jag inte tycker att det främsta nöje som finns är att rusa ut på stan och leta upp någon resturant.. och min moder som ofta följer med är heller inte så pigg på att gå ut på stan efter klockan 19,00!

Senast på Clarion Post i Oskarshamn var det Chilli con Carne.. mor fick ris till sin, jag tog mer grönsaker!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[bluepearl]
12/29/15, 7:43 PM
#16

#1 Jag tycker det är jättebra att de tar ansvar för både miljö och människa 😊 Jag äter lchf men inte kött och fågel, det är inte min grej.

Upp till toppen
Annons: