Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 6749 ggr
Sockerapan
2015-09-29 12:20

Min fakirresa!

Ja, nu är det dags för att bli riktigt strikt. Dels för att jag känt att sockret dragit i mig de senaste månaderna. Mest därför. Stänger in mig och skedar jordnötssmör och coca cola zero. Vilket ju hör till mitt gamla liv.  Har kört strikt i 2 veckor och det har gått väldigt bra! Lite seg första veckan men nu har jag massor med energi! 

Längd: 174

Start, Mått:
Midja: 83 cm
Höft: 98 cm
Arm: 32 cm

---

Införskaffade precis en våg! Så vikt också.  Efter två veckor:

Vikt: 72,6
Midja: 77 (-6 cm)
Höft: 94 (-4 cm)
Arm: 32 cm (-0)

---

Målet då? Vill gärna väga 65 kg. Men det har jag inte gjort på… ja aldrig typ? Jag brukar dock känna mig relativt bekväm vid 69 kg. Så hamnar jag där och känner mig stark och avsockrad är jag nöjd med det också.

I övrigt försöker jag att gå minst 10 000 steg om dagen. Men det är minimum! Helst mer:)

Skriver här lite för min egen skull. Men också för att snacka med andra om hur det går och känns! Dela gärna med er om er resa!

Allt gott!

Annons:
[Ruffsetuss]
2015-09-29 12:23
#1

Bra jobbat 👍

Amify
2015-09-29 13:14
#2

Härligt kämpat! Vore kul att se hur menyn ser ut för dig en vanlig fakirdag som denna! :)

Sockerapan
2015-09-29 13:27
#3

Ruffsetuss: Tack så mycket!

Amify: Men du tack!

Matdagarna är inte så roliga. Och det är väl med flit. Försöker göra maten till "hunger" och inte till "sug"

Dagens matintag:

  • 8 kokta ägg

  • 100 gram smör

  • 1 matsked kokosfett

Ca 1450 kalorier

Imorgon ska jag tina en matlåda med en kycklinglevergryta gjort på kycklingbuljong lite kokosgrädde och gul lök.. ja och nån tesked sambal också. Så blir det ägg till lunch och den till middag. Försöker få till någon 16:8 fasta också. Så frukost brukar bli kaffe bara. Ibland med kokosfett…

Amify
2015-09-29 13:36
#4

Ja, det låter tufft men duktigt!

[Ruffsetuss]
2015-09-29 15:01
#5

Wow ! Vilken start 😀

Eron33
2015-09-29 17:01
#6

På bara 2 veckor GRATTIS😊

Annons:
Amify
2015-09-29 18:59
#7

Man blir inspirerad att tuffa till sig ytterligare!

Sockerapan
2015-09-30 01:30
#8

Tack alla ni! Fina nu är:)

Skulle ju ljuga om jag sa att det är lätt att vara så strikt. Jag tycker inte att maten är det jobbiga egentligen. Visst, det är lite tråkigt kanske. Men den funkar.

Det jobbiga är ju det sociala. "Jag kommer senare. Jag äter innan tror jag" Och lunchar på stan där jag bara drack kaffe för att gå in på toan och äta två kokta ägg. (Ja, det har hänt..) 

Det behöver inte vara såhär jobbigt. Men försöker att inte göra några undantag såhär i början för att stävja sockermonstret. HIttils funkar det! Inte sugen alls när jag äter såhär strikt

Och så går jag ner i vikt också:)

Nu blir det ägglatte till frukost!

Sockerapan
2015-10-05 10:13
#9

Efter 3 veckor:

Midja: 76 cm -7cm
Höft: 94 cm - 4 cm
Arm: 32 cm - +-0

Vikt:

Vecka 1: ?
Vecka 2: 72,6 kg
Vecka 3: 71,5 kg

Känns bra ändå! Blir ju sakta och säkert mindre:D Lite tråkig mat ibland. Men skönt också. Och rätt billigt. Gillar egentligen att laga mat i vanliga fall. Men just nu bor jag i Melbourne och har ett rätt kasst kök. Utan ugn.. så mycket kokta ägg med smör. Kallrökt lax och bladsallad. Köttfärsbiffar (Skaldemans) och någon strikt gryta. Gjorde högrevsryta i veckan. Det var gott!:)

Nu ska jag och handla!

Har köpt magnesium/kalciumtabletter också. Äter ju inga mejerier så tänkte att det kunde vara bra. Och har haft (förut) en del problem med sendrag i vaderna så magnesium kan nog inte skada:)

Hoppas det går bra för er därute också!:)

Amify
2015-10-06 08:18
#10

Jättebra jobbat! Jag vågar själv inte stå så mycket på vågen men glädjer mig åt att prova en del av garderoben varje helg för att se att jag nästan gått från L till S på tre månader. Men S är fortfarande lite tight så ännu är jag inte nöjd. Mår dock jättebra när jag äter enligt LCHF. Tanken är att fortsätta tills det av någon praktisk anledning inte funkar i mitt liv längre.

[Ruffsetuss]
2015-10-06 16:48
#11

Jag blir imponerad av din drive 👌 det är bättre att gå ner som du gör istället för att rasa i vikt . Har för mig att Pumpafrön innehåller Magnesium , eller så är jag ute o cyklar ……. Igen 😜 1987 var jag på besök i bla Melbourne , en sväng till Guld kusten hann jag också med . Ett fantastiskt land 😊

Sockerapan
2015-10-07 02:37
#12

Amify: Tacktack! Det är nog egentligen ett bättre sätt! Vet inte varför men gillar vägandet på något sätt. Och hatar det. Men nu har jag en så då väger jag mig och bara lääängtar (hoppas…) till att vågen visar något på 69. Hur länge har du ätit LCHF?:)

Ruffsetuss:Tack! Pumpafrön kanske inte vore så dumt. Vill dock inte göra fröknäcke…överäter gärna på det. Och ja! Melbourne är fantastiskt. Var dock hela 35 grader igår. Det var ingen härlig promenad…

Kommer nog att bli ännu saktare viktminskning framöver dock. Har kombinerat min fakirresa med en vit månad. Och den är över nu till helgen…

Har som sagt vart lite tråkigt med det sociala. Jag menar sättet man umgås är ju ofta kring mat. Picknickar, fester, fika och middagar. Ska bli kul att få vara med lite mer iaf:)

Hoppas det inte kommer att påverka allt för mycket! (Och att jag är stark både under fyllan och bakisdagarna. Får försöka ta det väldigt lugnt)

Amify
2015-10-07 07:42
#13

#12 Jag åt ca 8 veckor i början av året och mådde väldigt dåligt med förhöjd kroppstemperatur, magen var helt förstörd, huvudvärk, yrsel samt gick upp i vikt istället för ner. För mycket kokosfett och sötningsmedel och för mycket ätande överlag fick mig helt ur balans. Jag vet nu vad för fel jag gjorde men trodde helt ärligt då att jag jag gjorde rätt och att det "bara" var övergångsbesvär. Jag var tvungen att bryta, trodde dieten inte var för mig men iom att jag hört så mycket gott om den så började jag läsa på allt mer på nätet.

Sedan började jag på nytt måndagen efter Midsommar och med erfarenheten i åtanke så äter jag mindre av allt det jag överkonsumerade tidigare. Dessutom kör jag periodfasta 16:8 fem dagar i veckan och det har fått igång min viktminskning jättefint! Snart ska jag lägga på lite träning också för att få ordning orken och bättre hållning.

Skulle jag köra en vit månad skulle jag nog också gå ner mer men jag älskar vin (och nötter) så det brukar bli en del sånt på helgerna. Men jag har hört att man aldrig ska skaffa sig vanor man inte kan leva med så en diet där man utesluter alla mina favoriter går ju inte att hålla i längden… Så resonerar jag.

Annons:
Upp till toppen
Annons: