Annons:
Etikettmat-livsmedel-matfett
Läst 5276 ggr
Eron33
2015-09-13 14:23

lchf ibland och vanlig mat ibland

Min man och jag äter lchf, vår dotter som är 19 år är överviktig men kan inte äta lchf då hon bor hos sin mormor och morfar större delen av tiden pga arbete. Detta betyder att hon äter kolhydrater, fett som kanske inte är lchf och även socker även om hon tar det lite försiktigt med typ godis och fikabröd m.m. Min fråga är då: när hon kommer hem kan hon då äta fett i den bemärkelse vi gör och kanske vara försiktig med kolhydrater eller går hon upp ännu mer då?

Annons:
Zepp
2015-09-13 14:37
#1

Nu skall jag vara motvalls käring och hävda att i långa loppet så är det kalorierna det handlar om.. på lite längre sikt!

Dvs om hon äter mer fett hos er så får hon sina kalorier i huvudsak från fett!

Då borde hon bli mätt på fettkalorier, hennes kropp borde således oxå vara van vid fettkalorier och kunna använda dessa för energi?

Sen så finns det så klart andra komplicerande problem och de handlar om näring och matvanor/måltidsmönster!

Som regel så äter de flesta som äter LCHF färre gånger.. ett av övergångsproblemen är att äta mer sällan, dvs att leva av sitt lager, det mesta du äter lagras för övrigt oavsett hög/låg-fett!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: