Annons:
Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 5707 ggr
kalindas
2015-09-05 16:12

Dagsmeny - förslag

Slarvar alldeles för mycket och känner jag behöver skärpa mig, så det händer nåt med vikten. Alltså skulle jag vilja få tips på vad ni som äter strikt och normalt äter och dricker.
En dagsmeny i vettigt pris av er som äter mellan 10-20 kh per dag. Vad äter ni under en dag? Skriv gärna ungefärlig mängd mat.
Ta bort ev. förslag med avocado, för chansen är ytterst liten att jag äter det. Alla tips är intressanta och kanske jag och fler med mig kan sätta ihop en veckomeny av era dagsintag. 🙂

/Elisa

Annons:
hemul
2015-09-05 16:59
#1

Äter inte alls "strikt" men mina frukostar burkar vara det. Senaste dagarna har det blivit ett par skivor stekt hemrimmat fläsk, stekt ägg och spenat värmd i flottet (alternativt stekta tomathalvor, men det kanske faller utanför dina ramar).

Färskt sidfläsk (skivat) har de för 49:95 på grossen där här veckan. Lever för 27:95. Handlar man detta (eller annat ) för 150:- får man köpa 3 kg karrékotletter för 39:95/kg. Jag var dit två gångeroch handlade för lite över 500 spänn så nu äter jag billigt till jul ungefär. Så iväg och bunkra om CG finns hos dig. 😃

kalindas
2015-09-05 17:38
#2

Citygross ligger tyvärr lite långt bort. Men ska åka till gekås och köpa jättegott fläsk på måndag.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: