Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Allt om lågkolhydratkost -

mc donalds

2015-07-29 20:17 #0 av: ny.här

Vet ni om mc donalds har någon lchf-anpassad mat? Man kan såklart köpa vanlig hamburgare och kasta brödet men tänkte om de har någon specifik lchf mat. Det är ju ändå rätt många som äter lchf nu för tiden antar jag.

Anmäl
2015-07-29 20:21 #1 av: Hera

Det skulle väl vara sallad. Har aldrig sett någon lchfmat där.

Relationer.ifokus * Kvinna.ifokus * Fiske.ifokus * Bodyart
Har du frågor som rör ifokus och dess funktioner? -> Support

Anmäl
2015-07-29 20:23 #2 av: Kneko

Dom har lchf-frukost vet jag i alla fall.

Annars är det som #1 säger, sallad. Men jag tycker inte deras sallad är tillräckligt god för att jag ska tänka "åh jag vill ha mcdonaldsmat".

Sajtvärd för Game of Thrones & Youtube
Medarbetare för Tonåringar // Howrse // Feminism // Rollspel // Star Stable

Anmäl
2015-07-29 20:26 #3 av: ny.här

okej tack

Anmäl
2015-07-29 20:34 #4 av: n00bArtWork

Nej men Max har det.

Anmäl
2015-07-29 20:34 #5 av: milly99

tor inte att mc donald's har men vet däremot att max har en hamburgare med salladsblad istället för bröd har hört att den ska vara god :)

Anmäl
2015-07-29 20:36 #6 av: n00bArtWork

#5 Exakt den jag tänkte på :)

Anmäl
2015-07-29 20:47 #7 av: TjockaBerta

Maxs low carb är jättegod. På donken kan man beställa hamburgare utan bröd och lägga till side sallad för att få ett LCHF mål.

>>>Malum domesticum<<<

Anmäl
2015-07-29 20:54 #8 av: Halvdansken

När min man tar McD mat, så brukar jag ta en "Ceasar Sallad". Ok, men inte jättespännade. Och de har inte så mycket gemensamt med en riktig Ceasar sallad.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2015-07-29 23:28 #9 av: Minorca

Om man beställer hamburgare utan bröd på mcd så får man nystekta burgare.

Anmäl
2015-07-30 17:33 #10 av: Zepp

Om man säger som så.. äter man för ofta på Donken/BK eller Max så är det troligen ett större problem än de kolhydrater man lyckas peta i sig på sagda ställen!

Jag brukar beställa något med bacon och ost, ta morötter i stället för pommes och vatten med kolsyra!

Kollade en gång och det kunde rasa upp till 50 kolisar på en sådan måltid! Förskräckt

Oandrasidan så gav det mig halva dagsbehovet av kalorier.. så chansen att det blir mycket fler kolisar en sådan dag lär vara rätt minimal!

Anmäl
2015-07-30 21:12 #11 av: hemul

Jäkla massa morötter du måste ha satt i dig då.

Anmäl
2015-07-30 22:53 #12 av: Zepp

Mm.. gott med morötter!

Men det var en dubbel Wopper jag kikade på, den ger i sig 52 gram kolisar!Förskräckt

https://burgerking.se/menu/double-whopper#ref%3A%2F%23layerOpen

Anmäl
2015-07-31 00:47 #13 av: hemul

Jaha, jag antog att du inte åt brödet, men det gjorde du tydligen.

Anmäl
2015-07-31 17:47 #14 av: Zepp

Testat en gång att äta utan bröd.. det blir himla kladdigt!

Grejen är väl att de brödskivorna knappt kan bli 25 gram?

Anmäl
2015-07-31 23:56 #15 av: hemul

Har de inte bestick? Låter mycket, men det är väl ketchup och lite annat smått och gott på också va?

Anmäl
2015-08-01 11:11 #16 av: Zepp

Mm.. ketchup, dressing, sallad, tomater, saltgurka och lök!

Anmäl
2015-08-01 14:22 #17 av: Cowboy

På McDonalds går det bra att beställa t ex. BigMac utan bröd, då får man bestick att äta med, det finns med i kassasystemet och hamburgaren blir lika nystekt som hos Max. I stället för strips kan man välja sallad och den är större än den man får på Max. Dryck är valfri men mjölken finns bara som lättmjölk.

Anmäl
2015-08-01 17:43 #18 av: trollslända

En cheeseburgare köper jag ibland och tar inte bort eller byter ut något. För hur ofta äter man på mc d? Varje vecka kanske inte funkar så bra men för mig blir det ett par gånger per år om ens det så jag tycker det kvittar. En 5 kronors mjukglass kan jag t.om köpa där (sist jag var där kostade dom 5 kr iaf)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.