Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 10106 ggr
talismanen666
2015-07-03 10:48

Strikt LCHF

Nu har jag ätit strikt i två dagar, min mage är i uppror och jag smakar illa i munnen

Tips ?

Annons:
parsley
2015-07-03 11:05
#1

På vilket sätt är magen i uppror?

Malinhell
2015-07-03 11:16
#2

Jag är på samma dag på strikt som du! :) När jag gjort det tidigare fick jag problem med att magen arbetade för snabbt, tror det beror på det kraftigt ökade fettintaget (om du har ökat det) jag tog en imodium för att slippa springa på toaletten men min erfarenhet är att detta problem försvinner efter ngr dagar. Andedräkten är ketosandedräkt, läste tips  om att ta zinktabletter mot det, där har jag ingen erfarenhet dock.

Malinhell
2015-07-03 11:17
#3

Är problemen för hemska så får du öka kolhydraterna lite grann.

talismanen666
2015-07-03 17:39
#4

På vilket sätt är magen i uppror?

Min blygsel förhindrar mej att svara, men har du hört talas om soteld i R 🤫

parsley
2015-07-03 18:52
#5

Testa resistent stärkelse. Blanda potatismjöl med kallt vatten och drick. Börja med 1 tsk och öka efter hand. Resistent stärkelse bryts inte ner i magsäcken eller tunntarmen, utan blir mat åt bakterier i tjocktarmen. Googla på resistent stärkelse om du vill veta mer.

Skulle du istället vara hårt i magen testa magnesiumoxid. Det finns i billiga magnesiumtabletter från t ex Ledins.

Även loppfrön eller psylliumfrön ska vara bra för magen och hjälpa mot både hård och lös mage. Är dock osäker på var de bryts ner och ev kolhydratsinnehåll.

Imodium motsv kan nog vara en bra idé om man vill stoppa en tillfällig diarré.

Tripod
2015-07-04 11:07
#6

Ok, detta kan förklara mina magproblem.

Jag började med Gi Noll enligt Skaldeman (strikt LCHF)  i söndags. Jag trodde inte det skulle bli några större kroppsliga skillnader, för jag har varit i ketos i över fem år, sedan jag började med ”normal LCHF” försommaren 2010. Jag har gjort stickprov och mätt ketosen med mätare och har alltid varit i ketos.  Men viss diarré har det faktiskt blivit. Men i övrigt mår jag toppen.

Just diarrè skulle kunna vara ett oöverkomligt problem när man jobbar som bussförare, men så illa är det inte.

Annons:
Zepp
2015-07-04 12:46
#7

Vad menar du med strikt?

Jag menar att man bara äter LCHF utan undantag!

Dålig smak i munnen är typiskt ketos, det är bra om man vill äta en ketogen diet!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: