Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 6881 ggr
skäms
6/23/15, 9:11 AM

+ 5,3 kg :(

Jag vågar inte ens skriva med mitt gamla nick för att jag skäms så.  Jag planerade ett mindre avsteg på midsommarafton det var bara det att det spårade ur totalt och blev inte alls bara ett par potatisar till sillen utan betydligt värre och tyvärr i flera dagar.

Nu deppar jag, jeansen är för små,, jag känner för att skita i allt, jag har ett kopiöst sötsug. Lchf känns inte alls som något jagär sugen på, bara socker socker och socker.

Jag har aldrig fallit så här förut och jag vet inte hur jag ska ta mig tillbaka. Jag går bara runt och letar något gott att äta. Ägg känns ju liksom inte lockande nu.

Känns som jag har förstört ALLT

Annons:
Bittr
6/23/15, 9:28 AM
#1

Var inte för arg på eller hård mot dig själv! Att trilla av banan är något som många gör - det är mänskligt. Tänk bara att du ska tillbaka upp på motorvägen - den raka och fina som snabbt tar dig dit du ska! Försök att få i dig mycket fett de närmaste dagarna - det mättar och kan hjälpa till att dämpa sötsuget. 

Viktökningen beror högst troligt på att du lagt på dig vätska. Jag drack t ex några glas rosé på midsommarafton - nu ligger jag nästan två kilo över min vanliga vikt. Av erfarenhet vet jag dock att detta sitter i ca fem dagar, så på torsdag har jag säkerligen blivit av med överskottsvätskan.

Lic kostrådgivare lågkolhydratkost/paleo
Webshop 
Butik vid Mörby Centrum

Aleya
6/23/15, 9:56 AM
#2

Det är inte hela världen. Upp på banan igen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Effie
6/23/15, 10:27 AM
#3

Jag brukar länka till den här tråden när frågan dyker upp (du är alltså inte först!)

Goda råd? Jaa…bestäm dig för att det inte är kört. Förlåt dig själv. Laga god fet mat. Och även om du faller dit, igen och igen,, betrakta det som ett avsteg; du ska tillbaka till LCHF igen, det är det som är normalläget. Lycka till.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Siggebus
6/23/15, 12:31 PM
#4

Jag säger bara det jag brukar säga: "du har INTE misslyckats förrän du har slutat att ens försöka!" ❤️

skäms
6/23/15, 1:21 PM
#5

Tack för peppning🌺Och tusen tack för länken, det var bra läsning.

Kvothe
6/24/15, 10:38 AM
#6

Det är vätska som du lagt på dig, ät strikt i 1-2 veckor och du är tillbaka var du var före. Laga matlådor i förväg, så faller du inte dit på nåt sockrigt skit om suget sätter in. Finns det ordentlig mat, då är det enklare att hålla sig i shack.

Annons:
Upp till toppen
Annons: