2015-04-27 00:00 #0 av: MozillaFireFox

Sällan man ser sådana hära inlägg (om motivation).

I November 2013 upptäckte jag LCHF. Jag var helt fascinerad, hur kan det fungera? Äta fett? På riktigt? Jag var alltid van vid att dra ner matmängden, fettmängder osv. I januari 2014 var det då jag började på riktigt. Har aldrig någonsin varit så duktig på att hålla till mig. I 36 dagar lyckades jag äta i LCHF liknande matstil och gick ner 8 kg.  Sedan gick det bara BAM, jag slutade.

Så nu till problemet (ovanstående var bara bakgrund). Jag vill gå ner i vikt igen, fast med LCHF såklart, men jag har svårt att motivera mig själv att göra det? När jag väl lyckas äta lchf:igt under halva dagen, förhandlar jag och bryter. Hur ska jag kunna ta till mig? Vill så gärna gå ner i vikt för att jag vill det och något som skulle vara en tjänst för kroppen. Kan även säga att jag väger 85 kg och är rädd som in i tusan på att jag ska någonsin hamna över 100kg. Inte tolererat.

Hur ska jag motivera mig? Jag var en helt annan person 2014, naiv, gladare, mindre mogen osv. NU är dessa beskrivningar helt motsatta, det är svårt att motivera mig själv.

Kan även nämna att jag har problem med mitt energi, (vitaminbrist och kanske järnbrist??) och är inte myndig (men snart de').

Tacksam för svar.