Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5563 ggr
kissemisse666
2/26/15, 7:54 PM

10 dagar.

Här har ni en nykomling här på i focus. 10 dagar lyckades jag hålla mig till lågkolhydratskost innan "den onda kraften" sköljde över mig igår. Har spårat ur helt nu med enmassa bröd, glass, lösgodis yoghurtdrinkar (dvs. dynga), och mår pyton. Imorgon kommer jag förhoppningsvis komma på banan igen. Jag anser mig tillhöra den där gruppen med skadligt bruk av socker. Varför ska det vara så svårt att hålla sig från skräpet när man mår så bra utan de där kolhydraterna? Finns det hopp om att de här återfallen kan bli mindre frekventa? Jag vill egentligen bara skriva av mig till några som förstår hur jag har det eftersom de flesta i omgivningen ser ut som fågelholkar när man försöker förklara sig :) Sänder en hälsning till alla där ute som kämpar med sina beroenden.

Annons:
LottaO
2/26/15, 9:23 PM
#1

Det absolut bästa sättet att hålla sig från missbruket är att inte ha tillgång till det! Det är ju inte helt enkelt i det samhälle vi lever i!

Men som du skriver. Nya tag imorgon! You can do it!

Dansa kan man alltid göra!

Zepp
2/26/15, 9:37 PM
#2

Den onda kraften handlar rätt ofta om dopamin.. dvs ett måbrahormon, som är till för att förstärka bra beteenden.

Din hjärna gillar högt blodsocker och utsöndrar då dopamin för att du skall fortsätta förse den med snabb bra energi.

Det är så beroenden uppkommer.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Effie
2/27/15, 8:53 AM
#3

Och jag brukar länka till den här tråden


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

kissemisse666
2/27/15, 10:55 AM
#4

#3. Ja, det känns som om jag har kommit en bit på vägen i alla fall. Idag är jag full av energi och bara sugen på riktig mat. Det känns så konstigt att de där anfallen varar så kort tid, nästan som om jag har tagit mig en fylla och kommit tillbaka till verkligheten igen.

Upp till toppen
Annons: