Annons:
Etikettmat-recept-på-fisk-skaldjursrätter
Läst 9590 ggr
Bara Anna
2015-01-01 11:37

Tillbehör till fiskgratäng?

Skall försöka strama åt mitt kolhydrat intag lite. Vill laga en jättegod lchf/paleo vänlig fisk med krämigt mayo/dilltäcke. Tidigare serverade jag med potatis o sallad. Men nu? Förslag på lchf-vänliga tillbehör?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
CasaRamon
2015-01-01 11:49
#1

Jag skulle välja blomkålsris till. Finns att köpa färdigrivet på Ica eller så river du själv. Lägg i kokande vatten, gärna med buljongtärning, i ca 2-3 minuter.

Eller varför inte: blomkålsmos. Jag undviker grädde så jag mixar ihop med Philadelpia-ost och smör. Välj gärna en smaksatt ost, det blir godast.

Bara Anna
2015-01-01 12:47
#2

Kan man få för mycket blomkål? Har redan blomkål till 3 rätter redan på veckoplaneringen^^ Fler förslag än blomkål? :-)

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

jiim
2015-01-01 13:31
#3

Fiskgratäng så är det blomkålsmis som gäller :D Blomkål kan man bara få "för lite" av. :)

Sindri
2015-01-01 14:15
#4

Förut åt du antagligen potatis mer än tre gånger i veckan och tyckte inte det var konstigt?
Man kan variera blomkålsmoset med att t ex blanda in lite broccoli/överbliven ugnsbakad squash/spenat (jordärtskocka/morot om man inte är alltför stram).

Annars kan man helt strunta i alla istället-för-rätter och bara göra lite olika grönsaksrätter till. Gott till fisk är, tycker jag, avocado, spenat, ugnsgrillad squash och paprika, broccoli, lök, ugnsgrillad tomat om man inte är för strikt.

Zepp
2015-01-01 16:10
#5

Fiskgratäng är en av få rätter som jag äter utan särskildt mycket tillbehör.. oftast bara någon sallad.

Gratängen laddas energi och smakmässigt med mycket ost.. gärna Västerbotten!

Sen så.. stanningen kan innehålla hur många ägg du vill, det blir både fast och matigt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

pippiflickan
2015-01-01 17:11
#6

Broccolimos funkar också, mixa kokt broccoli med smör, kryddor, ev philadelphiaost eller annan ost. Smörstekta squashtärningar är gott till, eller squash som du strimlar och ger ett mkt snabbt uppkok i saltat vatten.

Annons:
Agnez94
2015-01-03 17:47
#7

Kan man få receptet på fiskgratängen? 
Och håller med föregående skribenter - Blomkål kan man inte få för mycket av! 😍

smurfis
2015-01-04 18:11
#8

Jag kör broccoli till det mesta 😃Antingen bara lätt kokta eller som mos. Det är jätte gott att ha i lite västerbottenost i moset. Eller ugnsrostade grönsaker (paprika, tomater, lök eller vad man har hemma). Det beror lite på hur strikt du vill vara också…

Lisabet
2015-01-05 16:12
#9

Till fisk (dock inte gratäng) äter jag bl a spenat, stuvad med cashewnötsmör.

Surpan
2015-01-08 11:04
#10

Vi äter broccoli till nästan allt hemma. 🙂 Annars kanske brysselkål?

/Surpan

Upp till toppen
Annons: