Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 7010 ggr
ChoKos
12/28/14, 7:01 PM

Nystart 1:a Januari

Jag började med lchf första gången 2006. Jag hade innan dess ett extremt destruktivt ätbeteende som plågade mig enormt. 14 kg gick jag ner och den vikten har jag hållit om än lite upp och ner då jag fallit av kosten tillfälligt. Detta året har dock gått åt skogen, mycket privata problem som hopar sig och då har jag vänt mig till maten igen. Inser att detta inte är hållbart så därför börjar jag om från ruta ett den 1:a januari. Nytt år nya möjligheter. Fler som tänker som jag?

Annons:
Agnez94
12/28/14, 9:55 PM
#1

Jag! Men jag har tjuvstartat lite 😃 Min första "rena" dag idag efter julmaten. Så blir det att ta en dag i sänder

Anmaja
12/29/14, 2:56 PM
#2

#0ChoKos      

Låter exakt som om jag själv hade skrivit det. Fast jag började -08. Mådde uselt innan, men det vände på bara några dagar och jag gick ner 14-15 kg. Kilon som jag också lyckats hålla, plus-minus lite hit och dit. Har totalt spårat ur senaste året och har sen flera veckor planerat in den 15 januari för en nystart - bara för att må bra igen!

Den första januari passar inte mig för jag vill kämpa mig igenom alla helger och kasta ut julen, tjugondag-knut den 13 januari, innan jag startar om. Känner mig redo!

Önskar oss lycka till, jag är trött på mig själv och på mitt ätande, ser fram mot den femtonde.

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

ChoKos
12/29/14, 6:19 PM
#3

Jag heja oss! Vi får peppa varandra och skriva om våra framsteg. Längtar också efter att få må bra igen.

Bibban
1/2/15, 5:02 PM
#4

Jag hänger på. Har bytt till lchf-kost tidigare och gått ned 35 kg. Sedan lyssnade jag på olyckskorparna om hur farlig den kosten är. Nu är det + 35 igen. Suck. Men, nya tag, nytt liv.njag har smygbörjat men jag kommer att ta det lite långsamt den här gången. Vill försöka slippa den där outhärdliga mattheten som kom i början - om det går. Då följer jag den här tråden för att höra hur det går för er alla.

ChoKos
1/18/15, 1:41 PM
#5

Hur går det för er? Här går det äntligen bra. Första veckan var fruktansvärd men nu är abstinensen över. Vågen visar -3,1 kg och måtten mätt på tre punkter: mage rumpa, lår visar - 10 cm. Mår så mkt bättre och magen fungerar som den ska igen.

Agnez94
1/19/15, 7:40 AM
#6

Jag vägde mig idag efter 18 dagars lchf och sockerfri kost. Vågen visade 78 kg till mina 165 centimetrar. Tror det blir -5 sen innan jul och - 8,1 sen i juni. Dessutom lägst uppmätta midjemått på 87 cm 😃 Så för mig går det väldigt bra!

Annons:
Sagolikt
1/19/15, 6:39 PM
#7

Jag började med lchf förra veckan efter att ha fått reda på att jag väger 107 kg (med kläder och skor) och har för högt Blodtryck. Midjemått 124 cm. Någon rimligt målvikt har jag inte satt upp än men första målet är att komma ner på tvåsiffrigt igen. Därefter är målet att kunna sätta mig på hästryggen igen utan att oroa mig för häststackarens välmående. Jag tror att aktuell häst skulle klara 85 kg. Dit är det en bra bit! Jag längtar också efter att kunna handla kläder i vanliga butiker igen. Eller att våga träffa gamla bekanta som jag nu undviker då de inte vet att jag blivit så här tjock.

Jag har mått lite illa sedan jag började med kosten men hoppas att det ska bli bättre snart. Jag tränar på gym 3 ggr/ vecka och går promenader de andra dagarna. Äter två mål per dag.

Sagolikt
1/22/15, 4:57 PM
#8

Idag väger jag 105,0 kg (utan skor). Skorna väger 1 kg (japp, jag just vägt dem. Fullständigt normalt beteende), så jag har gått ner ca 1 kg på en vecka.

Jag är trött på ägg.

Sagolikt
1/29/15, 1:55 PM
#9

Den senaste veckan har varit strulig. Jag ätit alldeles för lite och utspritt istället för ordentliga måltider. Antar att det kommer slå tillbaka vid nästa veckas vägning om jag har fått ordning på det tills dess (har en gammal ätstörning som krånglar till det ibland).

Idag väger jag 102,9 kg och har gått ner 2,1 kg sedan förra veckan och ca 3,1 sedan starten.

Hur går det för er andra?

Ullabella66
1/29/15, 9:51 PM
#10

Hej! Jag hänger med på tråden! Jag laddar mentalt nu och börjar på söndag! Jag gick ner från 86-68 kg juni 2012-juni 2013. Gick upp allt från hösten 2013 till vintern. Suck! Men skönt att läsa att jag inte är ensam. Nu vill jag ner igen! Jag nöjer mig med 70! Bara jag kan hålla det! 38 år och trött på att vara jojobantare! Lycka till allihopa♥

Agnez94
1/31/15, 10:06 PM
#11

Det går väl hyfsat för mig med med tanke på att jag har bott tillfälligt på en luftmadrass hos en kompis och samtidigt försökt flytta till en annan stad. Utan tillgång på riktigt kylskåp kan jag säga att detta varit en riktigt utmaning! 😂
Men nu har jag äntligen flyttat in och har en egen hylla i frysen och kylen 😍 (är student)

ChoKos
2/1/15, 9:51 PM
#12

Det går fint här. Invägning och mätning idag. Måtten var desamma som veckan innan. Vikten var 67.3 (startade på 72.5 vid nyår) minus 0.6 denna vecka alltså. Jag är nöjd. Viktigast att det hår åt rätt håll, och det verkar det ju göra för alla. heja oss!

Upp till toppen
Annons: