Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Vi som vill nolla kolhydraterna -

kung oscar

2014-12-18 20:35 #0 av: klampan

Tror ni man går upp i vikt mycket om man äter kung oscars pepparkakor i jul?

Anmäl
2014-12-18 20:35 #1 av: klampan

med ädelost på glömde jag säga

Anmäl
2014-12-18 20:41 #2 av: klampan

Anmäl
2014-12-18 20:43 #3 av: klampan

Anmäl
2014-12-18 20:45 #4 av: klampan

Anmäl
2014-12-18 20:47 #5 av: VildaVittra

Det är vad man äter och gör resten av året som är avgörande för midjemåttet, så ät du dina pepparkakor nu i jul, håller med om att ädelosten ovanpå för pepparkakorna till himmelska höjder smakmässigt. 

KLICKA INTE HÄR -> X

Anmäl
2014-12-18 21:06 #6 av: Helena_Piteå

Beror på hur många du äter ;-)

Anmäl
2014-12-18 21:22 #7 av: Halvdansken

Om jag varit som du hade jag köpt en riktig ädelost istället. Inte nåt som heter "bredbar smältost".

Anmäl
2014-12-18 21:25 #8 av: klampan

#7 menar du en bit ost istället för tub?

Anmäl
2014-12-18 22:01 #9 av: Sindri

Åh, säger bara Blå kornblomst! Ekologisk dessutom. Det kan få mig att äta en och annan pepparkaka under julen!

Nä, klampan, det som är i tuben och som inte är själva ädelosten är nog mer skadligt än själva pepparkakorna. Sorry!

Anmäl
2014-12-18 22:14 #10 av: Halvdansken

Ja, en bit ost. Kolla innehållsförteckningen på din tub. Undrar hur mycket riktig ost det är i den.

Anmäl
2014-12-18 22:29 #11 av: klampan

33% mögelost står det, borde kanske vara 100%

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.