Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3364 ggr
Gladasvampen
12/16/14, 11:11 PM

Upp i vikt, ner i cm?

Hejsan! Efter tre månader med lchf har jag slutat rasa i vikt. Jag har till och med gått upp lite. Men jag är inte missnöjd för det eftersom att samtidigt som jag har gått upp i vikt gått ner i cm överallt på kroppen. Hur vanligt är det egentligen? Känns jättekonstigt, men det kanske är vanligt på lchf, jag är som sagt fortfarande ganska grön på kosten :)

Annons:
Stephanie
12/16/14, 11:16 PM
#1

Har du tränat under tiden så har du säkert bytt ut en hel del fett mot muskler 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Zepp
12/16/14, 11:18 PM
#2

Låter som win-win?

För det har väl inte omplacerats på fel ställen?

Om man säger som så, det är hormoner som bestämmer var fett lagras.. iallafal har de en del att säga till om.

Stresshormoner gynnar lagring på maggen, kvinnliga könshormoner på rumpan.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Sindri
12/16/14, 11:56 PM
#3

Många här vittnar om att kroppen formar om sig på LCHF.
Och som sagt, du har kanske fått muskler och muskler väger mer än fett.

Gladasvampen
12/17/14, 12:20 AM
#4

#2 Jag klagar inte direkt, har varken fått mer fett på magen, armarna, låren eller rumpan så vet inte riktigt vart det tagit vägen.. :)

#3 Intressant att höra, det är nog en av de positiva sakerna med lchf :)

#1 Jag har inte tränat ett smack under den senaste månaden pga skada, och när jag tränade gick jag ner i vikt men inte i cm..

Lena123
12/21/14, 4:34 PM
#5

Så är det för mig också, har inte gått ner speciellt mycket i vikt på LCHF (hade ingen direkt övervikt heller) men jag har slimmat till mig och minskat många cm runt om och det håller i sig efter 6 år. Mycket fluff har försvunnit :-)

http://www.winthers-skafferi.se/

Upp till toppen
Annons: