Annons:
Etiketthälsa
Läst 4167 ggr
Sindri
11/27/14, 6:47 AM

Saltsyra - hur få igång produktionen?

Jag drabbades för ett tag sedan av en elak magsjuka. Den verkar ha rubbat hela matsmältningsapparaten. Det tog jättelång tid innan jag kunde börja äta mat igen.
Känner mig fortfarande bubblig och konstig ibland. T.o.m. illamående.

Gjorde bikarbonat-testet i morse och inte en tillstymmelse till rap kom det. Jag har hypochylin och probiotika hemma. Nåt annat jag kan ta för att hjälpa magen komma igång med saltsyreproduktionen?
Nåt jag bör undvika att äta tills det normaliserat sig?

Annons:
Layza
11/27/14, 8:49 AM
#1

Det finns saltsyretabletter i hälsokosten att ta i samband med måltid. Jag har läst att man kan ta ett glas vatten med citron och salt en halvtimme före maten. Det sista har jag inte själv testat. Saltsyretabletter fungerar bra, det använder jag  nu :) Jag kommer att testa vatten med citron och salt för att se om det går lika bra.

Sindri
11/27/14, 10:15 AM
#2

Som jag skrev så har jag Hypochylin hemma och har börjat ta dem, men ville veta om jag kan göra något mer.

Menar du att man kan ta citron + salt och tabletter samtidigt?

Bjorne
11/27/14, 12:29 PM
#3

Så vitt jag vet så är citron basiskt när det hamnar i magen konstigt nog.

Sindri
11/27/14, 7:14 PM
#4

Jo, det har jag också hört.
det verkar funka bra med Hypochylinet - känns redan bättre. Nu har jag tagit 2 st och skall äta middag.

Layza
11/28/14, 8:33 AM
#5

#2 Jag har inte testat salt + citron före måltid. Det var något jag läste nånstans att man kunde göra. Jag tar saltsyretabletter i samband med måltid. Jag vet inte var i kroppen citronen omvandlas till basisk, men vet att den blir det. Hoppas du blir bra!!!

Sindri
11/28/14, 2:30 PM
#6

Yes, känns helt bra. Jag glömde ta tabletter före lunchen och det gick bra ändå, så nu har nog kroppen kickat igång!

Vilken tur att jag är härinne och läser om ditten och datten, hade inte haft en aning om vad det kunde vara som jag mådde så dåligt av annars.

Kif är bättre än vårdcentralen!

Annons:
Upp till toppen
Annons: