Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Hälsa

Saltsyra - hur få igång produktionen?

2014-11-27 06:47 #0 av: Sindri

Jag drabbades för ett tag sedan av en elak magsjuka. Den verkar ha rubbat hela matsmältningsapparaten. Det tog jättelång tid innan jag kunde börja äta mat igen.
Känner mig fortfarande bubblig och konstig ibland. T.o.m. illamående.

Gjorde bikarbonat-testet i morse och inte en tillstymmelse till rap kom det. Jag har hypochylin och probiotika hemma. Nåt annat jag kan ta för att hjälpa magen komma igång med saltsyreproduktionen?
Nåt jag bör undvika att äta tills det normaliserat sig?

Anmäl
2014-11-27 08:49 #1 av: Layza

Det finns saltsyretabletter i hälsokosten att ta i samband med måltid. Jag har läst att man kan ta ett glas vatten med citron och salt en halvtimme före maten. Det sista har jag inte själv testat. Saltsyretabletter fungerar bra, det använder jag  nu :) Jag kommer att testa vatten med citron och salt för att se om det går lika bra.

Anmäl
2014-11-27 10:15 #2 av: Sindri

Som jag skrev så har jag Hypochylin hemma och har börjat ta dem, men ville veta om jag kan göra något mer.

Menar du att man kan ta citron + salt och tabletter samtidigt?

Anmäl
2014-11-27 12:29 #3 av: Bjorne

Så vitt jag vet så är citron basiskt när det hamnar i magen konstigt nog.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.