Annons:
Etikettmat-livsmedel
Läst 7056 ggr
maxiq
8/30/14, 1:22 AM

Svarvade kolhydrater

TV-shopfirman Tvins har inte riktigt fattat det här med kolhydrater… 😕

"Älskar du pasta, men vill slippa onödiga kolhydrater och kalorier? Slice-A-Roo är det du söker. Det är en specialdesignad, lättanvänd grönsakssvarv som skivar och strimlar grönsaker och frukt som blir till nyttigare alternativ till pasta. Eller använd den för att använda maträtter av råa ingredienser (raw food) på bara några sekunder. Med Slice-a-Roo kan du göra läckra spaghettirätter av zucchini, morötter, rödbetor, gurka, palsternacka och andra grönsaker"


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Annons:
RobinEH
8/30/14, 1:44 AM
#1

Vad är det de inte har fattat? Listade grönsaker har mycket lägre innehåll av kolhydrater än vanlig pasta. Om individ nu tycker om spagetti etc. men vill hålla nere kolhydratintaget så är ju detta ett bra alternativ. Det finns flertal LCHF-recept som rekommenderar strimlad zucchini etc. som alternativ för pasta.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

maxiq
8/30/14, 10:41 AM
#2

För mig är alla kolhydrater "onödiga kolhydrater" så jag reagerade på att de ersätter kolhydrater med kolhydrater. Dessutom älskar man kanske inte pasta bara för den strimlade formen (eller någon annan form) och då kanske det inte duger med frukt och grönt.


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

dufva
8/30/14, 11:30 AM
#3

Ingen dum ide egentligen

Pasta utan pasta

Det finns en mängd varianter att hitta på nätet också

Dom flesta är billiga små prylar  😛

Tex den här typen

OlgaMaria
8/30/14, 3:31 PM
#4

Tycker då inte att zucchini eller gurka innehåller några onödiga kolhydrater. Zucchini innehåller 3,3 och gurka 1,4 g kh/100 gram. Mycket lchf-vänligt. Och jag äter mycket hellre rödbeta och morot än pasta. Självklart innebär detta en kolhydratreducering oavsett vilken grönsak man väljer. LCHF är low carb inte no carb.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

klampan
8/30/14, 5:04 PM
#5

pasta är ju en av den sämsta sortens kolhydrater så det är väl bara positivt att byta ut det mot grejer som innehåller mycket mindre kolhydrater. Klart man kan byta ut mot helt kolhydratfria saker också men grönsaker måste ju vara rätt okej ändå att äta? Hur många äter BARA fett och protein alltid liksom?

sussie
8/31/14, 9:39 AM
#6

Pasta går inte att ersätta, det är något HELT ANNAT att äta grönsaker. Bara att acceptera att pasta går bort om man ska äta LCHF. Lite trist ibland för pasta är gott grönsaker är också gott men kan aldrig ersätta pasta det är ju både smak utseende och konsistens det handlar om.

Annons:
klampan
8/31/14, 9:52 AM
#7

#6 Pasta i sig har ju ingen smak om man inte vräker över ketchup. Det är konsistensen som skiljer. Jag tycker det går jättebra att göra "spagetti" av stekt strimlad vitkål blandannat och jag äter det ofta med köttfärssås.

[Bananpudding]
8/31/14, 12:02 PM
#8

#2 Så du vill egentligen inte äta några kolhydrater? Hur går det?

Kvothe
8/31/14, 11:47 PM
#9

#7 Pasta har nog egen smak och konsistens.
Kanske inte direkt torr-makaronerna från willys dränkta i ketschup. Men om du någon gång gjort egen färsk pasta så känner du nog av stora smakskillnader och konsistensskillnader.
Att säga att pasta inte smakar nåt är samma som att säga att bröd inte heller  smakar nåt.  Javisst är det bland det sämsta man kan äta på lchf men fortfarande så har det egensmak.

klampan
9/1/14, 8:27 AM
#10

#9 ok nej jag har aldrig smakat färsk pasta eller gjort egen. Jag köpte mest snabbmakaroner tidigare. Och var jag nån gång utan ketchup hemma så tyckte jag inte det gick att äta. Det var så smaklöst och trist. Det var ketchupen som gjorde smaken.

Upp till toppen
Annons: