Annons:
Etikettmat-livsmedel
Läst 5537 ggr
Fiana
2014-08-11 21:05

"Ren" tacokrydda - Netto

Tänkte bara tipsa att jag sprang på en tacokrydda på netto idag som var "utan allt" - alltså utan smakförstärkare, stärkelse och socker. Även utan salt, vet inte om jag ser det som extra positivt i sig men ändå. 

Nu kommer jag inte ihåg exakt vad den hette, men kostade som typisk sådan brukar kosta. 

Brukar blanda själv, men det är ju inte alla som vill och Netto är ju billigt och nära för många.

(om någon missat så innehåller de vanligaste tacokryddorna i påse i affären mer socker och stärkelse av olika slag än faktiska kryddor, ibland är socker till och med största ingrediensen - finns bättre sorter, men de flesta som inte är lchf-special av något slag har något kvar som är "fel")

Annons:
littleego
2014-08-12 09:44
#1

i samma ven ska jag då slå ett slag för flera av de kryddblandningar som finns på TGR (aka Tiger, ett danskt småprylsföretag som tagit stockholmstraktens shoppingscenter med storm). Många (men inte alla, så läs innehållsförteckningen!) av kryddblandningarna är det bara kryddor i och inget socker. Och dessutom jättegoda! Jag gillar framförallt Souvlaki-kryddan och den marockanska kryddblandningen.

Veda
2014-08-12 11:52
#2

Och det här läser jag nu när jag är hemma igen. Såg massor med Netto under semestern men var aldrig in på något.

Fiana
2014-08-13 00:29
#3

#2 Tror det är tillfällig vara just nu, så du hade nog inte hittat då ändå (om det inte var igår eller så du hade semester förstås :) )

Veda
2014-08-13 08:02
#4

Första veckan jag jobbar efter semestern, så det kan ha funkat. Men är det tillfällig vara kanske inte ändå eftersom de flesta butikerna jag såg låg i Tyskland och Danmark.

Halvdansken
2014-08-16 12:26
#5

Netto i Danmark har dessutom ett stort urval av ekologiska kryddor och örter till bra pris som jag alltid köper. Finns i små praktiska burkar som är utmärkta att förvara fröer i senare, om man har trädgård och tar frön från växter 🙂

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Fiana
2014-09-11 20:43
#6

Tror det var den här som jag såg den veckan om man vill köpa den någon annanstans

http://www.spicemaster.se/tacooriginal

Annons:
Upp till toppen
Annons: