Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Mat - Livsmedel

Laktosintolerans

2014-07-29 18:59 #0 av: Jarunka

En fråga - OM jag är laktosintolerant (psoriasis) vilka mjölkprodukter är som minst farliga? Jag älskar fil och Keso och ost....

Anmäl
2014-07-29 19:05 #1 av: Ellabella347

Ost är lugnt =) keso och feta ost finns det laktosfria

Anmäl
2014-07-29 19:10 #2 av: RobinEH

Vad har psoriasis med laktosintolerans att göra?

Fil, ost och smör kan en del med laktositolerans klara av då mängderna laktos är relativ små. Laktosen finns i fil och yoghurt men många kan klara av produkterna då laktos spjälkas av bakterierna i produkterna. Hårdlagrad ost är inga problem, men lagringstid på några veckor och mjuka ostar innehåller lite laktos.

Personligen brakar min mage samman av fil, yoghurt, mjuka ostar och dylikt, medan det inte är några problem för andra.

Det finns även laktosfria versioner av det mesta.

Anmäl
2014-07-30 08:35 #3 av: Jarunka

Tack för svaren ! #2 - ang pso vill jag försöka att bli av med ifa det jag har omedveten intolerans mot laktos...

Anmäl
2014-07-30 10:40 #4 av: Suzanne56

Pröva att utesluta alla mjölkprodukter (även laktosfria) i 3 månader och se vad som händer med din psoriasis.;-)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.