Vi som röker/har rökt Läst 1013 ggr

Sluta rökakompanjon?

Olästa | Bevaka | Bokmärk

Finns de någon lchfare där ute som liktsom jag vill sluta röka?
Jag själv tänker långsamt dra ner och ska ha som mål att den sista maj vara rökfri! Försökt förut att sluta bara sådär och har då gått med konstant röksug i flera månader!
Tänker även prata med läkarna på hälsocentralen om ev hjälp.

Känner dock att jag kanske behöver mer stöd från någon som inte bara är rökare utan även sockerberoende! Har ju förut tagit hjälp av godis o chips vid rökstopp...

Någon som vill vara med mig o kämpa?

//Odjuren

www.odjuren.com

Låter som en bra ide Hur ser din plan ut?

Vet inte riktigt!
Tänkt från jag ska dra ner till fyra cigg om dagen från o med tisdag! Och sen fortsätta dra ner o vara rökfri från sista maj!

Ska du vara med??

//Odjuren

www.odjuren.com

Jag hänger gärna med på den här utmaningen

Jag har inte rökt sedan i Måndags, idag är det  5 dagen

Har provat en E-ciggarett men vet inte vad jag tycker

ännu

Jag har testat e-cigg med och utan nikotin och även med smak, inget jag gillar.. men jag har en snygg i rosa o svart!

Känner att de kan bli lättare att sluta om man har någon till hjälp om ni förstår mig.

Ha en go fortsättning på påsken

//Odjuren

www.odjuren.com

Jag hänger gärna på. Har provat sluta så många gånger att jag har tappat räkningen. Vill verkligen inte röka längre men är otroligt rädd att gå upp i vikt. Är ganska ny på lchf så detta blir en utmaning på många sätt. Bra om vi kan hjälpas åt :).

Jag har själv alltid slutat gradvis. Låtit den sista dosan/asken vara några dagar längre för att sänka beroendet. Oftast har jag även efter min ask varit slut accepterat en nöd cigg/pris per dygn för att överleva den värsta abstinensen.

Ny låter det ju som jag kanske är ett fett misslyckande på denna fronten men så är det ej. Jag har slutat varje gång jag bestämt mig för det. A och O är motivation. Utan den kan ni glatt glömma att försöka.

Vikten är ju en tuff grej. Men precis som annars så känn efter. Är ni verkligen hungriga eller bara sugna. Ni känner ju till läget så känn efter 2 ggr och kolla klockan om det verkligen är dags för ny middag 2 timmar efter lunch....

En helt annan sak. Hur gör jag för att följa denna tråden på mobil sajten? Jag är ny på den också. Bara så jag inte tappar bort den om vi ni ska hjälpas åt...

Längst ner finns en knapp som visar sidan i full storlek, så som de ser ut på datorn..

Jag har känskan av att detta kommer funka riktigt bra!

//Odjuren

www.odjuren.com

Tack! Jag är redo nu :). Inte många cigg kvar i mitt paket. Funderar på att inte köpa något nytt paket....

Hejja dig!!
Jag är inte helt redo ännu

//Odjuren

www.odjuren.com

Hejsan

Undrar hur det gått över Påsken med att försöka sluta

röka, inte lätt men vi måste hjälpas åt att puffa varandra

Själv har jag hållit upp i 9 dagar, utan några hjälpmedel

Men fy så irriterad jag varit humöret i botten Synd om

min man men jag vill bli rökfri så han får stå ut med mig

vare sig han vill eller inte

Kom igen tjejer berätta hur det gått för er

Jag kan inte sluta röka med er eftersom jag slutade för snart 2 år sedan men kan gärna hjälpa med att peppa och tipsa om så önskas. Glad Bara att hojta isf.

Mitt stående tips är boken "äntligen ickerökare" av Allen Carr för den som inte läst den. Den blev avgörande för mig som slutade i perioder gång på gång. Sluta röka loggen är inte dum heller, där sitter ju alla i samma båt mer eller mindre...

HejAry

Kul att du vill hjälpa till o peppa o komma med tips

Vad är sluta röka loggen Var finns den?

#13 slutarokalinjen.org/‎

De har även 020-telenummer för rådgivning och stöd, utvecklat av vårdguiden/sthlm läns landsting.

Ingen verkar äta lchf men bra ställe att gå in och läsa för motivation och motivation. Den har nog räddat mig från en hel del dikeskörningar. Heter Ary där med.

Grattis på 9 dagar förresten!

Påsken har INTE gått bra! Röker alltid mer när jag är hos svärföräldrarna då svärmor röker.. är mycket utav en socialrökare...
Men de går bättre nu när jag jobbar igen!

//Odjuren

www.odjuren.com

Jag har ingen solskenshistoria ännu. Köpte en ask iaf... men den är snart slut. Har dragit ner kraftigt och röker inte alls mycket. Mentalt behöver jag ställa in mig på att sluta tvärt ganska snart. Bara röka när det verkligen tryter och efter några dagar lägga av helt. Morgon ciggen är den värsta. Det är på något sätt den som avgör hur resten av dagen kommer att bli. Jag slutar röka varenda kväll när jag kryper till kojs men har "råkat"glömma det när jag vaknar morgon efter. Känner mig redan lite deppig.. Fast att jag vill så det värker. Jag måste helt enkelt bli av med mina hjärnspöken...
Tack alla för ert pepp och goda råd och grattis till er som har lyckats! Önskar att jag också kan skriva det här snart.

Från min 16 bit skärm....

Där jag bor kostar ett paket cigg 12 kronor. Som före detta snusare sedan 15 års-åldern tills för ett par år sedan så började jag röka.... för här där jag är finns inget Snus! Nu börjar jag känna av rökningens biverkningar gemfört med snuset. Jag kan inte förstå varför man vill höja skatten varje år på just snuset. Okay, man ser ut som en galning med en prilla under läppen... är det en anledning?
Är det EU som tvingar Sverige?
- Jag tror så!

Vill du röka och har råd med det, fortsätt! Det är inte rökningen isig som är boven i dramat!

Det är sockret och vårt billiga vete... som skapar och ger rökningens effekter till en turrbo till inflammation!

Rökning isig är ofarlig!
Det är kombinationenerna som är farlig!

Hear me now ore belive me later!

... men den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus. Det är gratis och tar bara en minut. Klicka här för att skapa ett iFokus-konto!

Mer på iFokus

Skriv inlägg Sök på sajten

Senaste inläggen

Äldre inlägg »

Aktuellt just nu

- Allt om lågkolhydratkost -

- Medlemmar -

- Medlemmar - var bor ni?

- Off topic - (OT)

- Om sajten -

- Utmaningen -

- Vi som vill nolla kolhydraterna -