Annons:
Etiketthälsa
Läst 12999 ggr
Karin20
2014-03-16 16:18

LCHF-kryssningen Program

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla

Här är programmet och i nästa inlägg hela som pdf att skriva ut.

Allt om kryssningen finns dessutom på nedanstående länk

http://kolhydrater.ifokus.se/articles/5296e07e8e0e740f550007a0-varkryssning-lchf

eller på kryssning.kif.nu

//Karin

Annons:
Karin20
2014-03-16 16:29
#1

Här är programmet i sin helhet

//Karin

Karin20
2014-03-16 16:32
#2

Och lite mera kul!

Pressmeddelande 2014-03-14

Direkt från karnevalen i Rio ombord på Tallink Silja

Idag går startskottet för ett färgsprakande Brasilientema ombord på Tallink Siljas fartyg. 250 brasilianska musiker, dansare, akrobater och artister har precis avslutat sina uppträdanden på karnevalen i Rio de Janeiro och har nu landat ombord. Mellan 14 mars – 31 maj kommer de att sprida samma glädje och karnevalkänsla på Östersjön.

-          Ambitionen är att göra temat helt autentiskt. Därför har vi bjudit in 250 professionella artister direkt från Brasilien. Det ska andas Brasilien oavsett på vilket fartyg, restaurang, bar eller disco man befinner sig. De brasilianska rytmerna, smakerna och glädjen finns överallt ombord, säger Irene Kiisk, Marknadschef på Tallink Silja AB.

Maten som serveras ombord är komponerad och skapad av den välkända kocken Heloísa Bacellar som har en lång karriär som köksmästare i Sao Paolo i Brasilien. Hon är vida känd för att lära ut konsten att laga utsökt brasiliansk mat. Hon har också skrivit flertalet kokböcker om den brasilianska matkonsten och kulturen. Under hela förra veckan var Heloísa ombord på Tallink Siljas fartyg för att coacha samtliga köksmästare. Flera av ingredienserna till maträtterna importeras direkt från Brasilien i samarbete med Brazilian Flavours.

Underhållningen ombord är så brasiliansk som den kan bli. 250 dansare, musiker, akrobater och artister har precis avslutat firandet av karnevalen i Rio de Janeiro och befinner sig nu ombord. De kommer att bjuda på härliga Brazilian Party, sambarytmer, karnevalstämning, bossa nova, salsa, capoeira och brasiliansk jazz ända till slutet av maj.

-          Showartisterna är otroligt professionella och levererar en enorm glädje i sina shower och danser. Med kommande fotbolls-VM i tankarna bjuder de på en härlig mix där vi får se skickliga fotbollsjonglörer, capoeira-proffs, brasilianska beats, salsa, merengue, bachata och breakdance, säger Irene Kiisk.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Janis Pavuls

Kommunikationschef, Tallink Silja AB

Tel: 08-666 34 29

E-post: janis.pavuls@tallinksilja.com

//Karin

hemul
2014-03-16 16:33
#3

Du får köpa en liten tekula eller en sån där sked som funkar likadant. Slängde nyligen en hel hög med, vad ska jag kalla det, teinsaster för kopp kanske, gjorda i bambu. Antagligen inhandlade på någon kinaaffär. Fast de suger ju åt sig fukt förstås. Metall är nog bättre för dig.

Margareta
2014-03-16 17:16
#4

Hemul: jag tror du skrev i fel tråd

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Lilli-Anne
2014-03-20 10:22
#5

Oj…ringde för att boka men…ingen bussanslutning hem från Göteborg :-( …dit fanns men man är i hamnen kl 16 redan. Trist.

Cajsavarg
2014-03-20 10:26
#6

Att komma "för tidigt" till färjeterminalen, på ditresan, är nog bara trevligt. Brukar bli ett gäng som har mysigt ihop.

Kanske finns det någon som du kan lifta med tillbaka till Gbrg?

//Fat makes Me fit//

Annons:
Trattkantarellen
2014-03-20 17:52
#7

Jag åker tåg från Göteborg, funkar bra tycker jag…

andreas_damberg
2014-03-22 07:01
#8

Vad kommer föreläsningarna handla om? Dom djupare hade varit intressanta att veta mer om?

Jasmin33
2014-03-22 16:07
#9

Nu har jag bokat för mannen och mig! Verkar snart fullbokat. 

Ska bli så himla kul! :)

Karin20
2014-03-22 19:48
#10

Professor Göran om människans utveckling från en fruktätande apa till en köttätande Homo Sapiens Per Wikholm lchf och miljön Björn om nordiska näringsrekommendationer och kanske lite om salt!

//Karin

andreas_damberg
2014-03-22 20:14
#11

Tack! Går det att få specificerat på de övriga också?

Karin20
2014-03-24 17:17
#12

På siljas sida finns det en länk till föreläsarna. Där finns det i princip vad de kommer att prata om, dvs inte speciella rubriker, men samtliga pratar om lchf ur sina personliga erfarenheter.

//Karin

Upp till toppen
Annons: