Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Allt om lågkolhydratkost -

Varför man inte alltid går ned i vikt..

2013-04-22 00:03 #0 av: goliath

Fin illustration tycker jag..

Anmäl
2013-04-22 08:16 #1 av: stepside88

Absolut!

Tvärstannat i vikt men börjar se antydan till muskler

vilket jag tycker är trevligt, sen vad vågen säger är

ju inte så noga Skrattar

Anmäl
2013-04-22 09:13 #2 av: välmående

Tankeväckare!

bra med motion inte bara kosthållningen men en del behöver nog ned i vikt först för att kunna röra sig smidigare. Det kan bli sån slitage på kroppen annars.....tack för dessa bilder, motivationen för fysisk aktivitet ökar!

Anmäl
2013-04-22 11:34 #3 av: Zepp

Här är en till.. en något äldre variant.. så det finns hopp även för oss något kommna till åren!

http://everydaypaleo.com/attention-scale-addicts-part-2/

Anmäl
2013-04-22 17:27 #4 av: goliath

Japp..

Och faktiskt kan detsamma inträffa även om man inte tränar.. Kosten ändrar hela den hormonella bilden som kan stimulera till muskeltillväxt.. Man kan spontant minska i fettmängd och öka i muskelmassa.. Men klart, detta förstärks om man tränar...

Anmäl
2013-04-22 18:19 #5 av: kaisakavat

Just det har jag varit med om. Byggt muskler på LCHF medan jag varit utmattningssjuk så knappt orkade släpa mig till o från soptunnan/postlådan..

Större styrka alltså, men samtidigt envis brist på uthållighet och en stumhet i arm- och benmusklerna som inte är att leka med.. Men riktigt glad över den positiva effekten. Innebar bl a att jag slutade ha ont i ryggen.

Gick ner rätt mkt i vikt under den tiden jag 'byggde'. Men sen har det inte gått lika bra - och har numera vikttendenser uppåt. Det är surt. StorgråterKämpar Men men.. Glad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.