Annons:
Etiketthälsa
Läst 9352 ggr
Internettan
2012-06-12 07:52

Kvinnor som inte går ner i vikt

Det finns ju en del, särskilt kvinnor, som inte går ner i vikt hur de än gör. I alla fall inte om de inte svälter sig eller på annat vis måste plåga sig. Häromdagen läste jag i en tråd här inne (kommer inte ihåg vilken eller vem som skrev) om östrogendominans och jag följde en länk till en sajt som handlade om naturligt progesteron. Tydligen är det så att det är vanligt att ha brist på progesteron och att detta ger en massa besvär, både för yngre kvinnor men även för de som är i klimakteriet och långt efter det.

Något av det som nämns är just att det är svårt att gå ner i vikt om man har för mycket östrogen i förhållande till progesteron. Jag fattar det som att detta även kan vara ett problem när man är äldre och östrogennivåerna gått ner.

Tydligen är det här med naturligt progesteron något som blivit "populärt" och som det talats en del om i bl a program som Oprah Winfrey mm. Det var helt nytt för mig men väldigt intressant. (I mitt fall handlar det inte om vikten utan mer om PMS och annat.)

Mycket intressant läsning för den intresserade:

http://www.hormoni.se/start.php

Här finns den kräm som säljs och som innehåller naturligt progesteron. Har beställt själv och ska pröva.

"Every point of view is a view from a point."

Annons:
pimmeli
2015-06-30 20:27
#1

Jag är kvinna 27 år som misstänker en obalans i mitt hormonsystem.
Har väldigt symtom som:
tunt hår på hjässan, man ser liksom rakt igenom.
Är Trött nästan jämt.
Sover dåligt
Dålig hy, finnar i ansikte och på ryggen
Nedstämdhet
Och har otroligt svårt att gå ner i vikt hur jag än sliter

Jag har nu börjat använda Progester All. Har smörjt mig i ca en vecka nu, men känner väl ingen skillnad än.
Känner mig väl lite svullen, men det kanske är så i början?

Skulle vara spännande och höra om fler har samma problem som mig och som kanske fått hjälp av just krämen.

OlgaMaria
2015-07-01 12:02
#2

Jag har hört om många som gått upp i vikt i början då de börjat smöra med progesteron, men förhoppningsvis ska det rätta till sig efter hand.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Tyroidea
2015-07-03 08:17
#3

#2 

Du har ju typiska symptom på hypotyreos, Gå till doktorn och ta blodprov. Om du har det så får du en tablett Levaxin och sen mår du bra igen! http://skoldkortelforeningen.se/sjukdomsfakta/hypotyreos/symptom

pimmeli
2015-07-08 05:25
#4

Jag har varit hos läkare flera gånger för utredning …bland annat för sköldkörteln. De har aldrig sett något som ska tyda på att den är "dålig". Alla värde ser alltid bra ut. :)

Upp till toppen
Annons: