Vi som är gbp-opererade och äter LCHF Läst 5363 ggr

en separat topic för är gbp-opererad och äter lchf

Olästa | Bevaka | Bokmärk

det börjar bli rätt så många gbp-opererade nu som söker sig hit för vi rekommenderas ju att äta med fokus på protein och då blir det naturligt att åxå för mej äta fett och jag klarar det rätt bra  inga probs alls..

du vill alltså att det finns en forumkategori för GBP-opererade. Det kan säkert staben ordna om de ser att det finns intresse

Årets LCHF-camping i Säffle är 17-19 juli.

Läs mer här!

det tror jag att många av oss gbp opererade skulle ha nytta av att kunna utbyta erfarenheter osv...

du margareta sajt-boss   samtycker du inte ?

Hon är bortrest så hon kan inte svara. Du får vänta tills hon kommer hem igen Glad

Läs mer här!

#3 Har du kontaktat henne direkt? Det går inte att förvänta sig att hon läser precis alla trådar här, skulle jag tro. Oavsett om hon är här eller inte.

Jag har tagit upp det bland medarbetarna, dock inget svar än.

Sajtbossen Margareta är på LCHF-kryssning i Västindien...

Hav tålamod, gott folk! Glad

Mitt rockband: Miners Motala

"still lost in space and time"

så bra odezza

Läs mer här!

Jag fick klartecken från Margareta, och har fixat en diskussionsgrupp som heter "Vi som är gbp-opererade, och äter LCHF"

Jag flyttade denna tråd dit!

Mitt rockband: Miners Motala

"still lost in space and time"

tack så mycket  ... nu tycker jag att alla gbp-opererade på detta forum skriver om sina erfarenheter här..jag vill höra allt om era kosterfarenheter... jag äter lchf och försöker att äta enbart protein och fett  och det fungerar jag dumpar inte på fett alls  vilket min dietist påstår  men om man kan nåt om kostlära så vet man att kolhydrater drar till sig vatten och leder till en lättare form av hypovolymi det leder inte fett till..

Hej, jag tycker detta är en jättebra idé, med en flik för oss som är GBP opererade!

I mitt fall opererades jag 2009, gick ner 45 kilo de första 8 månaderna, från ett BMI på 50 till 33. Efter de första 8 månaderna vände vikten igen, har gått upp 13 kilo, och ligger nu på BMI 38, vilket inte alls är så kul.

Jag har funderat och funderat på hur jag ska kunna vända trenden.

För 1,5 år sedan flyttade jag, började cykla till jobbet istället för att köra bil (ingen lång sträcka dock), för 8 månader sedan började jag på gym, 2 pass styrketräning och 2 pass gruppträning per vecka de första 4 månaderna, nu 1-2 styrketräningspass per vecka. Det hände absolut inget positivt med vikten, tvärtom.

Det där med lågkaloridiet fungerar bara inte, jag mår så dåligt när jag måste gå hungrig jämt, jag måste ner till ca 1000 kalorier per dag om jag ska gå ner, och jag klarar inte att leva på så lite mat.

Jag har nu påbörjat ett försök till lågkolhydratkost, inte strikt LCHF, för man kan inte som GBP opererad leva på enbart 3 mål mat om dagen, man måste äta ofta, varannan till var tredje timma.

Det jag nu gör, är att utesluta potatis, ris, pasta, mjöl, frukt ur min kost, och äter istället grönsaker, lchf bröd, i stort sett fullfeta mejeriprodukter. Men jag vet inte om det räcker, när jag har lagt in min mat i matdagboken, så kommer jag oftast under 100 gr kolhydrater per dag, dock aldrig ner till lchf nivå.

Min fundering då är, kan det fungera om man både drar ned på kolhydraterna och passar kalorierna samtidigt, eftersom kolhydratintaget aldrig kommer ner till lchf nivå. Jag vågar helt enkelt inte stoppa i mig för mycket fett, eftersom jag ligger så pass högt i kolhydratintaget ändå.

Jag tycker helt enkelt att detta är svårt.

Det skulle vara jättebra om fler GBP opererade kunde skriva i denna tråden, så kanske man kan få lite tips på hur man ska leva.

Men om man är bgp operead så borde det ju inte vara så stor skillnad emot vanligt bara att vi äter en halva utav en normal portion och äter resten sedan? blir ju lika mycket mat fast uppdelat på fler gånger om dagen?

Eller är jag helt ute och cyklar?

Jag gjorde GBP 2007, vägde då ca 140 kg. Gick under året efter op:en ner till 103, där jag sedan stod still tills hösten 2011, då jag började gå upp i vikt igen. Började först med LCHF men gick över till fakir i januari. Resultat: -21 kilo 1 jan-1 juni. Med mina 170 cm har jag gått från BMI 48 till 37 genom op:en och sedan från 37 till 31 genom LCHF. Har kunnat träna sedan april (innan hade jag ont i hela kroppen när jag rörde på mig) och har sett stora förbättringar i konditionen sen dess.

Min mage har vant sig vid stora portioner igen, har inga problem att vräka i mig om jag vill det (men med LCHF blir det inte så mycket mat innan jag är mätt).

Jag gick ner i vikt för att jag helt enkelt inte kunde äta lika mycket - och det funkade ju tills magen lärt sig äta mer igen. Suck. Har fattat att jag har en ätstörning som sitter i huvudet och som inte kan lösas av att operera magen.

Jag fick fettdiarré i början av LCHF, det gick över efter första veckan. Äter tre "normal" mål om dagen.

Nu, tack vare LCHF, har jag en kropp som mår bra. Önskar att jag hade fått prova LCHF en månad innan operation ens övervägdes.

Redigerade för att förtydliga.

Okej ajg gick ned från 140 till 127 utan någon typ av op.

MEd flytet har ajg gnått ned ifrån 127 till 80 nu hoppr jag mellan 80-84 ska börja köra lchf stenhårt.

Jag kan inte vräka i mig utav saker utan att det resultetar i att jag mår dåligt.

Äter jag tex mc donalds kan ja knappt äta hela burgaren utan att må dåligt och om jag skulle te en klunk läsk till som jag brukar så mår jag garanterat dåligt jag operarades 2010.

På så vis vet ja att operationen fortfarande fungerar men jag kan äta vad som helst vilket jag e sur över hade hoppats att jag var en av dem lyckliga som inte skule vara sötsugen längre, men tydligen har det med min sjukdom att göra eller tja sjukdom pco-s kallas det.

Därav skall jag också hålla mig undan kolhydrater så fort jag började med detta började jag gån ed i vikt direkt fattar inte varför jag slutade igen :S

Jag har inte varit på ifokus på länge och blev glatt överraskad när jag fann den här tråden! Jag lämnade kolhydrater.ifokus pga att jag tröttnade på att ständigt få höra att jag "låtit stympa mig"... 

Men nu verkar det som om vi också kan vara här och bli respekterade för vårt val! *glad*

Jag ska nystarta med lchf imorgon och har laddat med ingredienser och recept. Taggad till tusen!

Har ätit lchf tidigare, efter op, och mått bra på den kosten. Dumpar inte alls på fett! Däremot ser jag fram emot att äta mindre portioner igen. Fet mat mättar ju mycket bättre och då äter jag mindre. :-)

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Hm... Nu såg jag att tråden är ett och ett halvt år gammal! Är det några kvar eller har ni lämnat sajten och/eller lchf?

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Jag är kvar, idag kombinerar jag lchf och 5:2 dieten det funkar rätt bra =) 

hur äter du då?

... men den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus. Det är gratis och tar bara en minut. Klicka här för att skapa ett iFokus-konto!

Mer på iFokus

Skriv inlägg Sök på sajten

Senaste inläggen

Äldre inlägg »

Aktuellt just nu

- Allt om lågkolhydratkost -

- Medlemmar -

- Medlemmar - var bor ni?

- Off topic - (OT)

- Om sajten -

- Utmaningen -

- Vi som vill nolla kolhydraterna -