Mer i: Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter
-
lyckligt slut på lussebakandet
Efter allt kämpande med för lösa och för kompakta degar har jag äntligen fått fram ett recept på lussebullar(som jag formade som kanelbullar). De blev saftiga och...
» Till diskussionen -
nachos
Har utvecklat mitt tunnbröd (alt. till finncrisp) till nachos. Riktigt goda! Tag linfrön, (ca 2/3 ) sesamfrön (1/3) funkar förmodligen i vilka proprotioner som ...
» Till diskussionen -
Oj vilket bröd
Har exprimenterat lite idag och fått fram ett gott #bröd"1/2 påse snabbjäst3 ägg1 dl meze2 dl vatten eller grädde2-3 dl malda...
» Till diskussionen -
Chips, knäckebröd eller smörgåstårtbotten
Hej!Ett suveränt lättbakat "bröd" som min man älskar!3 ägg3 dl malda fläsksvålar3 dl smakrik, fet ost, gärna gr...
» Till diskussionen -
Frysa bröd
Ett litet tips om som handlar om att frysa in bröd. Jag har lång erfarenhet av att frysa in glutenfritt. Båda mina pojkar (nu vuxna) och jag är glutenintolleranta...
» Till diskussionen
Det kan vara nog så aktuellt för de medlemmar som bor utomlands. Jag funderar också ibland eftersom jag inte kan få tag på ingredienser som Pofiber och Fibrex och då blir det till att finna något som jag kan ersätta detta med.
Menar du den som jag satte in receptet på? Den innehåller inte kokosmjöl utan kokosflingor. Dessicated coconut är kokosflingor.