Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3307 ggr
Line81
7/29/11, 10:36 AM

Ont i gallan av fett?

Hej,, jag är relativ nybörjare,, har hållt på sedan mars och gått ner 13.5 kg och jag är ju såklart helt såld,, Har en väninna som är i lika stort behov av denna kost som jag,, om inte mer då hon är en manisk jojo bantare ner med cambrige pulver och sen upp igen  ner och upp hela tiden.. Hon påstår att hon inte kan äta fett för hon får ont i gallan av bara tec 3 bitar bacon,, (fast ett marabou choklad är inge bekymmer;o) hon säger att hon direkt kan känna om man har haft grädde i såsen för hon får int i gallan.. Hur ska jag bemöta detta, vad kan man ha för argument,, jag försökte med att det kanske är kombinationen av fett och kolhydrater som gör det men det verkade inte gå hem.. jag ärt inte så insatt i alla kroppsliga detaljer så jag är tacksam för lite tips,, givetvis ska jag inte tvinga henne tilll något som hon inte vill men jag vill kunna argumentera för min sak.. tack på förhand..

Annons:
[Pennylane1]
7/29/11, 11:07 AM
#1

jaa du, det är snäppet mer fett i choklad än i bacon (33,1 mot 32,8 enl SLV) så argumentet att hon inte kan äta fett faller ju direkt! Sen stekt mat är ju sämre för gallan så bacon är ju inte det bästa om man har problem med den.

Upp till toppen
Annons: