Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Mat - Livsmedel

Celsius dryck

2011-07-20 10:10 #0 av: Cajsavarg

Är det någon som provat "förbränningsdrycken" Celsius?

Det är inget tillsatt socker där. Sötat med Sukralos.

Är det någon som vet hur många kolhydrater drycken innehåller.

Då det är så mycket koffein i drycken funderar jag på att köpa den och ha på den långa bilresan vi har framöver. Det är inte alltid magen tycker om så mycket kaffe.

Anmäl
2011-07-20 11:15 #1 av: OneManArmy

Rätt god energidryck ja :)

Innehåller 1g kollisar per burk

http://fitnessguru.se/sites/default/files/facts%20panel.jpg

Men att den automatiskt ska bränna kcal är bs.. den innehåller lite grönt the extrakt och annat mumbo jumbo men tror mer på att eftersom man piggnar till av koffeinet så orkar man röra på sig mer = bränna mer kcal än utan.

Har provat lemon lime och vilda bär.. båda klart goda :)

Anmäl
2011-07-20 13:09 #2 av: Miyu

Vart finns den att köpa?

Anmäl
2011-07-20 13:18 #3 av: missgrega

ica p karlaplan.

Anmäl
2011-07-20 13:45 #4 av: Cajsavarg

Ica Maxi börjar ta in dom. Här kan man hitta till sin närmaste återförsäljare:   http://www.celsiussverige.se/aterforsaljare/

Jag var i morse kl 8 på "min" närmsta Ica Maxi, men jag var för tidigt ute. Senare i dag eller i morgon kommer drycken dit.

Anmäl
2011-07-20 17:30 #5 av: Million

Jag dricker det före träning ibland, vissa av smakerna är riktigt goda!
Själva kaloriförbränningen ska man nog ta med en nypa salt.. =)

Anmäl
2011-08-01 20:56 #6 av: Miyu

Sötningsmedlet är ganska okej vad jag förstått?

Anmäl
2011-08-01 21:08 #7 av: copia

jag köpte den på gymmet en dag när jag kände mig lite seg på eftermiddan, riktigt god! SÅ nån gång då o då kan man väl ta en, tycker jag.

Anmäl
2011-08-01 21:25 #8 av: [Pennylane1]

kanske okej men var det inte det inte sucralos som är miljöfarligt, bryter ner korallreven? Vilket borde innebära att det är dåligt för tänderna med, vilket inte är lika illa, vi kan ju borsta tänderna...

Anmäl
2011-08-02 00:31 #9 av: shamani

Den triggar inte igång sötsuget? Och hur funkar den för en diabetiker?

Anmäl
2011-08-02 09:49 #10 av: [Pennylane1]

visserligen en gammal länk men ändå!

http://www.konsumentsamverkan.se/11verk/kampanj/tillsatser/sukralos/sukralossocker.htm

Anmäl
2011-08-02 17:05 #11 av: shamani

#10 Undrar om det har hänt något nytt sen den artiklen skrevs? Om det är ännu farligare eller kanske mindre farlig p gr av ändrade processer i framställningen?

Anmäl
2011-08-02 18:00 #12 av: [Pennylane1]

http://www.naturvardsverket.se/sv/Start/Tillstandet-i-miljon/Miljogifter/Organiska-miljogifter/Effekter-pa-djur-och-manniska/Sukralos-kan-ha-ekotoxiska-effekter/

Anmäl
2011-08-02 18:30 #13 av: [Pennylane1]

ca 7 ton sukralos når årligen svenska vattendrag står det !! Låter otroligt mycket!

Anmäl
2011-08-02 20:06 #14 av: Miyu

Drack den kolsyrade med apelsinsmak idag. Smakade som en blandning mellan Fanta och C-vitamin brustablett.

Helt ok för läskälskare, tyckte den var sådär. Bra när sötsuget slår till iaf.

Anmäl

... men den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus. Det är gratis och tar bara en minut. Klicka här för att skapa ett iFokus-konto!