Mer i: Vi som har mag/tarm-besvär
-
Råd o tips...tack snälla
Jag har alltid ätit väldigt strikt fettsnålt och low carb. massa frukt och grönsaker, bara fett från fet fisk, kött, nötter, avokado. Tränat mycket. Alltid kännt ...
» Till diskussionen -
LCHF och IBS magont
Hej undrar om någon har erfarenhet av att ha haft krångel med magen och hur kosten inverkat på detta. Tips och idéer mottages tacksamt. Har haft uppblåst mage i m...
» Till diskussionen -
Har jag fattat rätt?
Har IBS. Är det meningen att jag ska äta, ost, smör, kött och ägg? Is that it? Har inte märkt att min magsvullnad har lagt sig med L...
» Till diskussionen -
LCHF och syrahämmare? Sug och svullen! Hjälp!!!
Jag har ätit LCHF rätt länge- över två år och jag har nu ett sug i magen som bara blir värre och värre.Samtidigt så är jag väldigt svullen. Jag är sockerberoende...
» Till diskussionen -
Magkatarr vid lchf?
Hejsan!Jag har gått och fått magkatarr. Jag vet varför och det är all stress och oro som kommit över mig senatse. Har haft det sen i januari men nu har det gått f...
» Till diskussionen

Tror jag rätt om det är så att gallan kan rätta sin mängd efter hand? Dvs om jag ökar på mitt fettintag nu så kommer gallan ökas på också? Så att det blir lagom efter ett tag? Har ätit lchf sen 11/11 och sen 10/12 tror jag det blir, har jag haft först ont i magen och nu har jag haft ljusa diarréer i två-tre dagar.. Magontet försvann när diarrén började. Kan detta ha samband med "galljustering"?? Inser ju att det lika gärna kan vara ett magvirus, men färgen i toan ser inte alls bekant ut