Vi som har huvudvärk/migrän Läst 4920 ggr

PMS, huvudvärk och hormoner

Olästa | Bevaka | Bokmärk

Min fråga kanske inte handlar så mycket om LCHF egentligen, men är en av anledningarna till att jag lagt om min kost. Jag har den senaste tiden (året efter mitt första barn föddes) haft väldigt jobbig PMS.
Dels med hemskt humör, känner mig väldigt låg och deppig osv osv, men har även börjat få en ganska obehaglig huvudvärk.
Den kommer alltid i samband med ägglossning och håller i sig några dagar och blir sedan lite "mildare". Huvudvärken liknar migrän såtillvida att den påverkar min syn. Jag blir liksom "luddig" och dimmig i huvudet, har inte så ont, men har svårt att läsa och sitta vid datorn t.ex. och känner mig lite snurrig. Får ett tryck runt huvudet och över panna och näsben.
Kan man får sån här huvudvärk av hormoner, eller vad? Hade aldrig såna här problem innan graviditeten. Det tog ett tag innan jag kopplade ihop det med ägglossning, och det låter kanske konstigt, men kroppen är som en klocka och huvudvärken likaså...

Nu när jag ätit LCHF i ca 2 veckor fick jag denna gång i samband med ägglossning ett rejält migränanfall med synbortfall (eller vad man nu ska kalla det, jag ser stjärnor och får tunnelseende) och mådde jätte dåligt.

Min fråga är dels om någon vet om det är vanligt med sån här huvudvärk i samband med PMS eller borde jag kolla upp det?

Och dels - hur tolkar jag detta men migränanfallet? Jag vet att jag bara hållit på i 2 veckor, men jag kan inte låta bli att undra om det har med kosten att göra.
Eller är det kanske en kombination av kh-abstinens och PMS.. :)
Någon som känner igen sig och kan hjälpa? Är lite orolig...

Jag tror det är en kombination, som du skriver. Kör på till nästa ägglossning så får vi se om det kanske känns bättre då, vetja.Glad

Om jag inte håller mitt blodsocker på en jämn nivå så utlöser det migränanfall särskilt vid ägglossning och dagen innan menstration,kanske har din diet inte stabiliserats i din kropp än för lchf borde väl vara väldigt bra för det är ju kolhydraterna som ställer till det när det gäller blodsockret...hoppas det har blivit bättre!

#2 Hennes diet är nog stabiliserad mtp att hon skrev 2008.

vad är detta! Andra pinfärska medlemmen på nån timme som gräver jättedjupt efter gamla trådar och svarar på frågor som rimligen inte är direkt relevanta längre. Okej om det är allmängiltiga svar men att rikta svaret mot medlemmar som kanske inte ens är aktiva längre! Detsamma hände i går med... ny trend?

Kan vara så att man om man är ny kikar under de olika kategorierna och då kan en delväldigt gamla tråder liggahögt upp om just den kategorin inte är så aktiv.

Tyckte själv att detvar svårt ibörjan innan jaglärde mig att först kolla när sista inlägg var gjort. Från andra forum var jag van vid en lite större ruljans på trådarna. Men nu kikar jag bara på " nyaste inlägg" om jag intesöker något speciellt.

bra idé och uppmaning till nya, ja jag har undrat hur de lyckats med konststyckena att få fram så ini bänken gamla trådar!

Eller så kommer de här inunder!? Det måste vara nån nyordning för nu har jag sett uragamla trådar som ligger nedanför här!

Mer på iFokus

Skriv inlägg Sök på sajten

Senaste inläggen

Äldre inlägg »

Aktuellt just nu

- Allt om lågkolhydratkost -

- Medlemmar -

- Medlemmar - var bor ni?

- Off topic - (OT)

- Om sajten -

- Utmaningen -

- Vi som vill nolla kolhydraterna -