Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt

Varför är jag så trött?

2008-10-17 11:02 #0 av: SaJo123

Varför är jag så trött? Har kört lchf i fem veckor nu och är fortfarande så väldigt trött... Gick och la mig vid nio i går kväll och vaknade sju... Känner mig fortfarande trött i kroppen? Vad kan det var för fel?

Anmäl
2008-10-17 11:03 #1 av: mikaelj

Sen jag kollade min ämnesomsättning har jag blivit paranoid. Kollat upp det?

Hur såg dina sovvanor ut innan LCHF?

Anmäl
2008-10-17 11:07 #2 av: SaJo123

Har alltid varit kvällpigg! Glad Men morgontrött... Så jag kanske kom i säng vid midnatt och gick upp sju... Trodde jag skulle bli piggare med lchf...

Anmäl
2008-10-17 11:42 #3 av: Aniara4

Efter fem veckor kan man nog fortfarande ha lite omställningsbesvär. Men annars finns det ju en miljon möjligheter, allt från någon vitamin/mineralbrist till att du har en förkylning som är på väg att bryta ut!

Anmäl
2008-10-17 11:59 #4 av: annahoj

Jag var trött ett bra tag, ca tre månader. Men nu är jag jätte pigg. Orkade inte träna de första tre månaderna men sedan kom energin och nu är det riktigt bra. Jag dricker Mivitotal flex varje dag nu och tar magnesium tillskott.

Hoppas du piggnar till!!

Anmäl
2008-10-17 13:59 #5 av: SaJo123

Får masa mig iväg till hälsokosten och köpa vitaminer mao! Skrattande Jag ska se om det hjälper. Hoppas att det bara är omställningsbesvär och att det går över... Så här kan jag ju inte ha det? Tror ni fler kolhydrater hjälper?

Anmäl
2008-10-17 14:02 #6 av: Aniara4

Fler kolhydrater hjälper tillfälligt, eftersom du då slutar med den besvärliga omställningen. Men du ville väl gå över till LCHF eller...? Har man heroinabstinens kan man slippa den genom att ta lite heroin. Det betyder inte att det är en bra lösning.

Anmäl
2008-10-17 14:17 #7 av: SaJo123

*he,hee aniara4... Ok! Jag kör med mer fett istället! Skrattande Får försöka komma ut i helgen också och få lite frisk luft! Det är nog vad mamma skulle ha sagt. Gå och lägga mig tidigare än nu blir ju inte så praktiskt! Måste väl natta barnen innan jag går och lägger mig själv...

Anmäl
2008-10-17 14:38 #8 av: missaz

Du har ju inte ätit denna kost så länge, så visst kan det vara övergångsbesvär... Men det är många som är supertrötta nu (jag själv inräknad!) så jag tror mycket på årtiden. Hösten är "trötthetens tid", ät D3-vitamin och se om det hjälper! Jag är iaf lite mindre trött nu efter ca 2 veckor på 2000 IE D3/dag, ska öka dosen och se om det blir ännu bättre av det.

Anmäl
2008-10-18 10:32 #9 av: SaJo123

Har precis gått upp. Har sovit från 21.00 till 8.00 dvs 11 timmar i natt... Har köpt Holistics D-vitamin. Ska se om de hjälper. 2 tabletter per dag får det bli så får jag se om jag det får någon effekt...

Anmäl
2008-10-18 11:19 #10 av: lena57a

Kan annars rekomendera Aloe Vera, den innehåller det mesta som du behöver i vitaminväg! Men tänk i så fall att den ska vara så "ren " som möjligt och ha en hög procent med ren Aloe Vera i sig, helst runt 95%, och ej silad. Om den är silad har även en massa ämnen som är bra och behövliga försvunnit!

Lycka till!

Lena

Anmäl
2008-10-18 20:28 #11 av: SaJo123

Bra tips lena! har kört Aloe Vera förut... Var på hälsokosten och fick med mig D-vitamin, proteinpulver och en flaska Aloe Vera! Tack för alla tips! Har varit ute och gått två gånger idag. Tänkte jag skulle tvinga mig ut även om det regnar... Känns lite bättre idag! Hoppas detta betyder att det vänder för mig nu!

Anmäl
2008-10-18 21:12 #12 av: Doc

Om tröttheten kom sedan du började med LCHF för fem veckor sedan är det säkert övergångsbesvär. Sådant minskar och försvinner antagligen med tiden. Annars kan du öka mängden kolhydrater lite (i form av långsamma sådana, inte socker). Men då blir kosten inte riktigt lika effektiv på vikt etc.

Anmäl
2008-10-18 21:27 #13 av: SaJo123

Tog prover innan jag började med LCHF:

• P-kolesterol 4.7
  • fP-triglycerider 0.80
  • P-HDL-kolesterol 1.3
  • fp-LDL-kolesterol 3.0
  • fp-LDL-kol/HDL-kol 2.3
  • P-Tyreotropin (TSH) 1.9
  • blodsocker 4.9
  • blodtryck 125/70

Någon som kan tolka?

Anmäl
2008-10-18 21:30 #14 av: SaJo123

Tack doc! Funderar på finn crisp eller rågbröd till frukost... Skrattande

Anmäl
2008-10-19 12:29 #15 av: SaJo123

Idag blev det en finncrisp till frukost. Med bregott, rökt gravad lax och skivat kokt ägg på! Supergott! 4,5 g kolhydrater per skiva. Tänkte att jag kanske använder kolhydraterna om jag äter dem på morgonen. Få se om det tillsammans med D-vitaminerna hjälper mig att bli piggare. Jag måste ju orka också... Jag testar ett tag... Går jag upp i vikt eller inte går ner så får jag bli mer strikt efter ett tag...

Anmäl

... men den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus. Det är gratis och tar bara en minut. Klicka här för att skapa ett iFokus-konto!