Annons:
Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 5654 ggr
spidergia
10/22/08, 8:30 PM

LCHF-restaurang ieller ngt annat i Stockholm...

Ska till Sthlm i helgen och säkert blir det restaurangbesök, tänkte höra om någon har ett bra ställe att tipsa om, gärna som man utan problem kan få LCHF eller iaf LCHF-inspirerad mat. Tänkte passa på att köpa cocosa och annat smått och gott, förslag på lite schyssta butiker?

Annons:
kickelina66
10/22/08, 8:48 PM
#1

hej

Det finns en tråd om mat i stockholm. Kan tyvärr inte länka men puttar upp den tåden.

MimLan
10/22/08, 8:50 PM
#2

Vilka restauranger som helst som har riktigt kök fixar riktig mat. Det är ju bara att be om kött/fisk/fågel och någon fet sås och pynt. Ofta innebär det bara att man ber dem utesluta ris/pommes/potatis/etc.

ebet
10/22/08, 8:58 PM
#3

Aldrig haft problem i ngn restaurang. Oftast fattar de vad man säger, även om de inte förstår det. Jag är ju gäst. Fast jag har aldrig gått till pizzeria….

spidergia
10/22/08, 9:47 PM
#4

Tack för era svar, skäms lite att jag ställde frågan innan jag kollat inläggen om restaurangen i Sthlm. Jag vill gärna hitta ngn affär där jag kan köpa cocosa och annat gott, så ni stockholmare, var handlar ni? Kommer att bo på gärdet så det blir nog inga turer utanför stan direkt….

DaMum
10/22/08, 9:52 PM
#5

Broder Tuck på Götgatan!

Aniara4
10/22/08, 10:19 PM
#6

Det finns massor av hälsokostaffärer! Jag gillar Kusin Vitamin i Söderhallarna, bra sortiment och inga överpriser. Den vid Götgatspuckeln är också rätt trevlig, men trång och bökig om det är mer än två kunder samtidigt…

Men kolla på Eniro om det ligger någon nära där du bor, nära jobbet, eller längs vägen, och kolla om den är bra!

Annons:
Koylie
10/23/08, 10:55 AM
#7

Restaurang Trianon på Sköntorpsvägen i Årsta har 4 LCHF-rätter på sin meny. Maten är uträknad med calcounter och det är angivet i gram och procent vad maten innehåller.

raphanus
10/23/08, 12:20 PM
#8

Hötorgshallen har öppet på lördag. Det finns där en holk med turkiska specialiteter, och man kan få allt förpackat för medtagning. Kycklingspetten rekommenderas. Alla varor är näringsdeklarerade. Annars har holken med "jugoslaviska (!) specialiteter" bland annat kokt späck i chili och många goda korvar.

Aniara4
10/23/08, 3:22 PM
#9

Här är tråden där vi pratade Stockholmsrestauranger.

Ska se om jag även kan hitta tråden som varnar för Tiffany's i Götgatsbacken, där en medlem blev utskälld efter noter för att hon ville ändra lite i maten. Dit går vi inte!

spidergia
10/23/08, 11:24 PM
#10

Hej på er alla och tack så mkt för era svar. Är i stan nu men har fått migrän så restaurangbesök får vänta till im.

sussie
10/24/08, 4:46 PM
#11

Hm, jag går förbi Trianon nästan varje dag men har inte läst menyn! Blir nog en sväng dit i helgen, tack för tipset!

godivaex
10/24/08, 8:52 PM
#12

Jag säger det igen: Axara på söder UNDERBART god mat men försök boka bord… Lammrostbiff m. vitlökssmör. M….. *drömmer*

sussie
10/26/08, 10:32 PM
#13

Har nu varit på Trianon och hämtat hem en LCHF middag. Trist att säga men det blev bara en gång där. Hur kan man lyckas få fläskfille' seg? Restauranter som har spelautomater kanske inte lägger ner så mycket energi på att laga mat, men varför då ha LCHF rätter, jag förstår inte! Synd är det hur som helst.

Annons:
Upp till toppen
Annons: