Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Motion & träning

Magfett!

2009-02-11 12:37 #0 av: mikaelka

Har nu hållit på i snart tre veckor och fettet har verkligen SMÄLT bort från armar, ben och rumpa! Däremot har jag inte gått ner i vikt och det verkar som om knappt något alls har försvunnit runt magen där jag vill att det ska försvinna!

Är fortfarande helt förvånad över hur detta funkar, det går ju emot allt vad man lärt sig om att fett inte kan brännas utan att en massa muskelmassa försvinner osv!  Tungan ute

Har äntligen skaffat mig ett gymkort också så nu ska jag öka från att träna 2 ggr/v till 4 ggr! 

Anmäl
2009-02-11 12:43 #1 av: fd-sockerknarkare

Hmm för mig försvann det fett som sitter på överdelen av magen de första veckorna och så har det varit på mina arbetskompisar med...sedan börjar resten gå ner. Men vi har även minskat på vågen!

Visst är det roligt att det här strider emot allt man har fått lära sig överhuvudtaget! För mig tog det emot i början att äta allt "onyttigt fett" men nu njuter jag i fulla muggar. Har hållit på i 7 veckor och gått ner (för snart en vecka sedan) 7kg och minskat 8cm i midjan Skrattande.

Tränar man så binder man lite med vätska så det kan även vara därför du inte gått ner i vikt men att du ser att fett har frösvunnit!

Anmäl
2009-02-11 12:46 #2 av: mikaelka

Ja, det är nästan så man inte tror det är sant! När man tänker tillbaka på hur man försökte svälta sig själv och träna innan och det inte hände ett dugg, förutom möjligtvis att man tappade lite fett + en massa muskelmassa!!! 

Men det är konstigt hur kroppen "väljer ut" ställen att bränna ifrån, ex så har jag som sagt tappat massor från rumpan men däremot har jag exakt samma bältesstorlek! Ska bli kul att se hur det blir nu när jag börjar gymma, om man bara sväller upp nu.. ;)

Anmäl
2009-02-11 13:06 #3 av: Buttercheek

Gratulerar!!

Men hur gör ni?

För mig lyser resultaten med sin frånvaro...

(Har  ökat i vikt och midjemåttet är 6 cm större! Började i mitten av december)

Anmäl
2009-02-11 14:34 #4 av: fd-sockerknarkare

De säger ju att den här kosten gör så att du väger det du bör göra. Kan det vara så att du kanske redan är "smal" och kroppen inte tycker att du behöver gå ner?

Eller om det är så att du är överviktig så kanske du äter lite fel? Vissa klarar inte av att äta för mycket ost (dessärost på kvällen exempelvis) andra klarar inte av för mycket "mjölk" tillbehör...Man måste testa själv för att se vad just du och din kropp klarar.

jag vet att jag tar för mycket grädde i min lilla kopp kaffe (halva) så jag har börjat med äggmjölk de få gånger jag dricker...

Anmäl
2009-02-11 15:36 #5 av: Buttercheek

Vill inte "kapa" tråden men svarar på #4 om den var riktad till mej.

Om 20 kilo ligger ligger jag på BMI 22,5 vilket är alldeles utmärkt för min kropp, och DÅ är jag lagomt tjock. Har nu BMI 29. Mjölkprodukterna är mycket begränsade och har dragit ner mer ändå under senaste tiden, på inrådan av forummedlemmar. Det vill ändå inte släppa. Kanske funkar vanlig kaloribegränsning bättre på mig vilket skulle vara en katastrof med tanke på de hälsofördelar ja i övrigt fått.

Anmäl
2009-02-11 15:42 #6 av: Agyr07

Buttercheek: Det kanske är så att din kropp är "otrygg" i sig själv och därför inte vågar släppa. Många vittnar om att de stått i princip stilla under flera månader tills kroppen blivit trygg och vågat börja släppa på sina reserver.

Anmäl
2009-02-11 16:59 #7 av: mikaelka

Jag personligen vet inte om jag skulle kunna släppa mejeriprodukterna än, de utgör en stor del av min fettkälla just nu, sedan så äter jag hårdost i syfte att få fastare avföring! 

Men än så länge har jag inte gått ner så mkt i vikt, får se hur det går med träningen och allt nu om jag behöver ta bort så mkt mer kolisar.

Anmäl
2009-02-11 20:13 #8 av: fia1

#0 Jag har samma "problem". Byxorna flaxar o hänger runt rumpan men midjan i byxorna har inte blivit lika stor. Jag tror kroppen smälter olika vartefter o inte överallt på en gång.

Anmäl
2009-02-11 22:05 #9 av: mikaelka

Ja, det är lite av ett lyxproblem egentligen. Tungan ute

Anmäl
2009-02-12 00:04 #10 av: Idean

ja otyggheten väntar man ut med att fetta in kroppen med annat än kolisar träning ger ochså reäla blodsocker höjningar men när kroppen finner detta ok när den sedan suger åt sej igen under vilan kommer det att släppas på kg

Anmäl
2009-02-12 07:30 #11 av: bullmagen

Jag upplever att stort intag av vissa mjölkprodukter såsom grädde och keso kan ge lite oönskad volym till midja/mage

Anmäl
2009-02-12 09:39 #12 av: fd-sockerknarkare

Kan det vara så att du gick upp de sista kg på just rumpa och lår? För vi som har gått ner över magen så var det just de sista kg som kom.

Kroppen kanske minskar på det "nyaste" fettet...

Jag vet inte vad jag försöker säga men ge inte upp magen kommer tids nog att försvinna ;-)

Anmäl
2009-02-12 10:34 #13 av: liteneva

Det är bara att hoppas på att kroppen smällter  bort fettet från diafragman också. Men den som väntar får se. Det värsta är att Inget är som väntanstider *S*

Anmäl
2009-02-15 11:01 #14 av: Tolstoj

Hej

Jag har fått den uppfattningen, av det jag läst mej till, att fettet tas från hela kroppen när det förbränns, alltså knappt någon skillnad från person till person. Men att när det läggs på "energilager" så kan det till större del styras av genetiska anlag var det hamnar.

Rätta mej gärna, jag vill inte ha faktafel i huvudet Skrattande

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.