Annons:
Etikettoff-topic-ot
Läst 12830 ggr
LatMask
2009-04-07 14:44

FETTSEKTEN DEL 2 - STRIDEN RASAR!

OBS OSERIÖST!

"Du som pinas och lider, äter tråkig och fettsnål mat, ständigt är godissugen, försöker banta men går upp i vikt - kom till oss! Här i vår gemenskap blir du glad, mätt och smal! Halleluja!" 

Ja, så skrev jag för ett bra tag sen, och vad hände - det visade sig att fantasin inte hade några gränser hos LCHF-arna! Maken till uppfinningsrikedom har jag aldrig skådat! Fettsekten försågs med allt en riktig sekt kan behöva; invigningsriter, späckelsemöten, exorcism och budord!

Nu har vi ordnat det inre, det är kanske dags att börja bli lite mer utåtriktade?

Del 1 av tråden finns här

Annons:
greensis
2009-04-07 19:19
#1

Ohh, ska vi börja med dörrknackning?
Eller en telefonkampanj?

Personligen förespråkar jag fri utprovning av äggmjölk på gator och torg. (Som på torget utanför SLV?)

Fabricati diem, pvnc!

Fetrik-Snubbe
2009-04-07 19:21
#2

Första steget borde vara att uppgradera oss till en kult. Låter ballare och har historiskt inneburit stor folklig uppslitning, t.ex kultplatsen vid gamla Uppsala. Cool

Andra steget blir att ändra folks vokabulär.

Typ "shit va kultigt" (häftigt). Till Shit va LCHFigt…

Aah.. slut på ideér. Behöver mer tequila. Tyst

greensis
2009-04-07 19:28
#3

Det är kult med kult!Cool

I gamla Uppsala lär de ha hängt upp offer i träden. Frågan är: offrar vi smörpaket och hela fläsksidor ELLER hissar vi upp godis- och chipspåsar, samt girlander av potatisar?Förvånad

Jag röstar på det senare, fläsket vill vi ha själva.

Fabricati diem, pvnc!

Isa56
2009-04-07 19:35
#4

Då måste vi ha en jourtelefon också:

Detta är syster/broder Fett som talar,

Har du halkat av banan? tryck 1,

Vill du höra Fettets välsignelse, tryck 2,

Vill du prata med jourhavande Fettist, tryck 3.ObestämdFlört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Fetrik-Snubbe
2009-04-07 19:43
#5

#4 ROFL Skrattande

Emea67
2009-04-07 19:50
#6

ROFL2

SkrattandeGråterSkrattande

Annons:
Go-D
2009-04-07 19:52
#7

#4 Jag läste "har du halkat av en banan"  hihi, vad ska man trycka då?

hoppet
2009-04-07 19:53
#8

Vi måste ha en egen sång också.

Jag är så lycklig, jag är så lycklig, jag är så lycklig när jag äter fläsk och ägg och smör.

Jag är så lycklig, jag är så lycklig när jag äter fläsk och smör. Halleluja.

Isa56
2009-04-07 20:11
#9

#7 Då trycker man i sig ett kilo fett.Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

igilla
2009-04-07 21:27
#10

Tryck 4

Då hamnar man hos mig (snart 66-årig socionom) som kommer att vägleda hur seglatsen ska ske ut ur hallonbåtsträsket! Som en extra bonus (he he) kommer jag också att låta begrava TEFLONPANNOR, RÖSSNERS BÖCKER, VV-LÅDOR MED POINTSTABELLER, SAMT DET VÄRSTA AV ALLT: SPRAYFLASKAN SOM VI SKULLE SPREJA LITET, LITET, TUNT LAGER OLJA I VÅRA TEFLONPANNOR! Naturligtvis kommer jqag inte att tillåta att vi eldar upp elänedet, vet ine hur miljön blir påverkad! För de mest tveksamma kommer jag att dela ut halsband av hallon! Då fattar folk att det gäller att snabba sig på!

Smörälskare

Karin20
2009-04-07 21:42
#11

Späckelsemöten, det var ett roligt ord!

Sprayflaskan med olja, oj, jag minns den också!!

Men bokbål är väl inte så dumt, jag har massor av böcker av Rössner med flera och väldigt många viktväktarböcker, t ex allt om potatis!

//Karin

greensis
2009-04-07 21:44
#12

#11 Elda inte upp allihop, Karin20! Vi kan ha högläsning under späckelsemötena för att elda upp församlingen och uppmuntra till kollektiva skrattsalvor.

Halleluja!

Fabricati diem, pvnc!

kaisakavat
2009-04-07 21:51
#13

Nej, bränn inte de där böckerna.

Alla sekter behöver en egen liten s***n att skrämma barnen med. Låtom oss bygga ett tempel med ett sorts "skräckens hus" - skräckmuseiliknande - där dessa alster exponeras tillsammans med makaronilådor, margarinpölar och mögligt vetebröd!

Dit skickar vi de som ber om nåd, som behöver "avgiftas" på allvar, ett sorts boot-camp, där de slutligen avskräcks från allt vad kolhydratsug heter.

Eller finns andra förslag?

Annons:
greensis
2009-04-07 21:54
#14

#13 boot-camp? Tyngdlyftning med potatissäckar?

Fabricati diem, pvnc!

sarasnart30
2009-04-07 22:06
#15

Fett och proteinpartyn, där man åker hem till folk och ger provsmakning, typ som kryddparty..fast det blir svårt att sälja nåt eftersom vi kör så färska råvaror..Obestämd.. det ska vara ägg då äggparty 100 sätt att tillaga ett ägg..

Melindrea
2009-04-07 22:10
#16

#10 Men teflonpannor tycker jag är underbart bra. =) Det är lätt att diska, och allt smör går åt till att ge extra fett i maten!

igilla
2009-04-07 22:15
#17

Glömde bort, förr seglat en OE32:a, dock ej som skeppare men som ruffhäxa (kan inte hota AD), men det måste jag trots allt ha nytta av att lotsa folk ur skrämselträsket! Jag blir nu fullständigt rasande när jag tänker på alla gånger jag stått där med teflonpannan, inget funkat förrän jag slängt i en rejäl klick smör, hoppats på att ingen sett, eller grädden som smugits i  varit osynlig!

Jag saknar debatten i den här tråden!

1) Aggresiva?

2) Smöriga/Oljiga

3) Underdåniga, dvs spänt upp hallonbåtsseglet?

4) Mesiga, slå nån på käften om du inte kan bättre!

5) Nåt KUL!

LillaBedan
2009-04-07 22:17
#18

Jag tycker vi kan stå i klungor på gator och torg och sjunga "Vilken vän vi har i bacon", "Jag har öppnat vispgräddsporten, låter fettet komma in" och "Tryggare kan ingen vara än en LCHF-skara" samt andra härliga sånger.

LatMask
2009-04-07 22:33
#19

Jaa! "Vilken vän vi har i bacon, ummeliumhum" (hur GÅR den egentligen?) Det skulle kännas fett rätt!

Vad tror ni om en RIKTIGT galen profet? Då snackar jag inte om några såna där lättviktare som doktor Annika och doktor Andreas, som ju är ruskigt seriösa egentligen, utan någon BINGBÅNGANDES HELGALEN!

Tänk er hur han står där med långt vitt skägg och hår (sorry girls) och skriker att "VÄRLDEN KOMMER ATT gå under i morgon dag om vi inte alla bättrar oss" och "vi måste alla tillbe den store FETTGUDEN innan allt hopp är ute" för att avrunda med "NER MED DE FALSKA PROFETERNA I SLV!"

Ooops…Det där sista var kanske lite väl överdrivet t o m för en galen profet…ursäkta, vet inte vad som flög i mig…

LillaBedan
2009-04-07 22:41
#20

#19

http://www.youtube.com/watch?v=E5qcXfVE7gI&feature=related

Här har du melodin, fast Dolly sjunger inte min textversion.

Annons:
konichiwa
2009-04-07 22:50
#21

Underbara sånger, hallelulah!

greensis
2009-04-08 00:01
#22

#19 Sorry, LatMask, jag tror det skär sig med profeten. Skall inte sådana vara iklädda typ höftkläde, vilket är lite väl kallt i vårt klimat? Med mindre än att han har ett stadigt späcklager a la valross och det har väl knappast en galen profet från fettsekten.Obestämd

Fast illa garvade djurhudar, ovårdat skägg och en höna på huvudet kanske skulle fungera. Oskyldig

Undergången är nära! Bara fettet kan frälsa dig!

Fabricati diem, pvnc!

LatMask
2009-04-08 10:19
#23

En höna på huvudet! Det är ju PERFEKT, greensis!

kaisakavat
2009-04-08 12:48
#24

Tror det ger mest effekt om hönan lever.. Obestämd ..och brister ut i ett omfattande kackel med jämna och ojämna mellanrum.. Som ett eftertryck till det profeten häär ur sig.

Isa56
2009-04-08 13:04
#25

Men då måste han ha ett skyddsnät i nacken, ifall hon lägger ägg.Obestämd…………………….Hönan alltså.Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

kaisakavat
2009-04-08 15:05
#26

Ja!! Och hon värper förstås speciella heliga ägg som vi sedan använder vid seanser när vi kontaktar våra omelett-gudar, t ex Sufflé-Odin. 

Ibland använder vi cheddar vid seanserna - det är då vi vill hylla vår Gud Ost-Shiva.

Raring
2009-04-08 15:10
#27

Star Wars… Boba Fett! Den coolaste prisjägaren ever! Cool

*känner hur nördvibbarna gör det hela lite pinsamt*

Annons:
Isa56
2009-04-08 15:13
#28

"LOL". Jag ser det framför mig. Vilken syn.HahaSkrattande Förresten vad gör vi med tuppen?

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

LatMask
2009-04-08 16:56
#29

I dessa dagar behövs det inga killar…Helstekt ungtupp, serverad med gräddsås, kanske?

Karin20
2009-04-08 23:00
#30

Långt vitt skägg, det är väl tomten i så fall.

Som vi alla tror på

//Karin

skogs-tolva
2009-04-08 23:11
#31

Garvar läppen av mig här hemma!

Fortsätt - mera!!

greensis
2009-04-08 23:16
#32

#20 Är inte tomten med i fettsekten redan, det trodde jag!Förvånad

Skinka, revbenspjäll, sylta, tunga, julkorv, lite rödkål och långkål. Lite sill och lutfisk. Smör och dopp i grytan. Liten bit julvört med mycket smör och ost. En pepparkaka, kaffe(kask?) Ev julgröt ska vara på fullmjölk/grädde och severas med smör och kanel.

Och så är han positiv och levnadsglad.

Ho ho ho!

Sedan är man smal nog att slinka ned genom skorstenen!

Fabricati diem, pvnc!

LatMask
2009-04-08 23:35
#33

Nu halkade vi bestämt in i fel årstid…Inget fel med tomten, men nu är det vår!

Mmf, det slår mig att olika årstider i Sverige är bestämt sammanbundna med olika fett-nivåer:

Vintern, och framför allt julen, är förstås fett i kvadrat, som greensis ovan så effektivt påvisar!

Våren, med påsken, är lite vagt kvarlevande av feta saker: ägg, lax, lammstek å sånt.

Under sommaren löper vi amok efter diverse gröna saker: sallader av alla slag, diverse goda mojs med t ex räkor och annat.

Hösten är en mellanperiod: Mycket trevligt grönt ur landen, samtidigt som vi tar del av höstslakten.

Just nu regnar det, någon dag före påsk - om jag skulle fixa en lammstek?

LatMask
2009-04-09 00:13
#34

Apropå det där med lammstek -igilla, here I come!

Det är lite krångligt - but here I come!

Annons:
ekorren
2009-04-09 03:23
#35

SkrattandeSkrattandeSkrattande ni är för roliga!!

(Sitter just och läser om gamla högarna Uppsala…)

Alla som kan kommer till "fettblotet" med någon fin fet gåva med sig. Även dom som inte kan komma skickar en gåva. Jag tror det var brukligt på den tiden, och det låter ju som en fin tradition.

En del av det feta kan vi sen hänga upp i ett maffigt träd, så fettguden kan festa loss.

Sen.. HAR VI FEST!

Vi får väl välja någon lämplig årstid. Vintern var ju populärt på den tiden, vilket jag också tycker låter bra just med tanke på smöret. Vi kommer ju heller inte ha problem med att hålla värmen uppe: Mycket skratt och mycket fett!

ekorren
2009-04-09 15:18
#36

Ojoj, hade mardrömmar inatt om allt fint fett som kunde bli förstört där i trädet. Ingen bra idé.

Nån fettgud behövs väl heller inte för att vara kult eller? Ingen bra idé där heller.

Jag var nog lite för sömnig Flört

Däremot röstar jag för teflonpannorna, margarin och pastaskruvar! (i trädet alltså)

Då kan vi se och glädjas över hur många som har blivit fria från fetträdslan och kolhydratsförtrycket året som gått.

Som en avslutning kan vi sen tåga till närmasta soppstation med alltihopa, skramlandes med pannor och burkar med makaroner i.

LatMask
2009-04-12 18:27
#37

Apropå utåtriktad verksamhet hade ju korseett en jättebra idé om väckelsemöten med helstekt spädgris!

Tänk er, nån gång i sommar, på en äng inte så långt bort…Det första man ser är banderollen över ingången: LCHF - världens räddning! (Ska´re va så ska´re va!)

På den öppna platsen famför tältet vrids spädgrisarna (bäst å ta ett par stycken, om det blir anstormning) över glöden. Det luktar härligt!

I ett annat stånd bjuder en glad dam på en het dryck, smaksatt med diverse; vanilj, kakao, kanel…När folk druckit upp och ber om receptet får de en chock!

I flera stånd säljs god, fet LCHF-mat.

Bokståndet har massor av olika böcker att erbjuda, både teoretiska och praktiska.

Många människor går runt, läser på informationstavlor, tuggar  på ostchips eller skinkrullar. Så fort de har en fråga finns det massor med folk att fråga - många går runt med en stor knapp "Jag äter LCHF".

Vad tror ni? Och än har vi inte gått in i tältet…

bluegoose
2009-04-12 18:38
#38

#37 - Åh, jag ser det framför mig… *drömsk blick*

Agyr07
2009-04-12 23:21
#39

#37 Vilken underbar syn. Men varför inte. Ska vi försöka hitta någon äng här i mälardalen, helsteka lamm och gris och göra en stor fest av det hela? LCHF festen!

greensis
2009-04-12 23:25
#40

#36-39 Det finns så gott om festivaler. Så varför inte en till?Skrattande LCHF-revival kan det dock inte heta, eftersom LCHF aldrig har avlidit.

Fabricati diem, pvnc!

igilla
2009-04-13 00:26
#41

Vi måste bara hitta ett bra datum och en bra plats för LCHFettivalen, det kommer att i framtiden högtidlighållas som FETTSEKTENS tillblivelse och firas med mycket majjo, smör och grädde. Jag längtar redan till fettivalen!

Smörälskare

Annons:
Babz
2009-04-13 00:31
#42

#41 - fettivalen - det namnet rockar fett!!!!    Skrattande

 

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

LatMask
2009-04-13 15:31
#43

Vad händer inne i tältet då? Vi smiter in…

Just nu talar dr Uffe Ravnskov om myter om kolesterol och fett. 

Publiken är inte lika stor som för en timme sedan, då dr Annika Dahlqvist med sin vanliga intensitet föreläste om "fettkosten", men det är en intresserad och engagerad publik, som har åtskilliga frågor.

Under hela dagen avlöser de intressanta föreläsningarna varandra. Som avslutning på dagen blir det en hejdundrande fest med god mat och dryck! Det enda som saknas på festen är ett öltält…

bluegoose
2009-04-13 15:35
#44

#43 Dags att starta den seriösa tråden FETTIVALEN. Flört

Andina
2009-04-13 15:45
#45

Med vin- och whiskeybål
vi utbringa en Fettivalskål!
Och dansar med i TranceFettdans
allihop i ring, hand i hand tillsammans.

Fettivalens TranceFettdansFettivalens TranceFettdansFettivalens TranceFettdansFettivalens TranceFettdansFettivalens TranceFettdans

(Oj, fel tråd, trodde jag var kvar i rimmartråden…)
Men vad jag ser fram emot Fettivalen! Även om jag inte äter djur så finns där säkert något jag kan njuta av i Fettskålen…
Åh, store FettGud, vad jag längtar till årets Fettival!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

igilla
2009-04-15 17:31
#46

Kaisakavats idé om gudar tycker jag är jättebra, en så rasande sekt  som FETTSEKTEN måste ha flera gudar så att vi kan ha härliga riter när vi tillber Gud Ost - Shiva och Sufflé - Odin. På fettivalerna kan vi vifta med cheddarostshivor och miniostsuffléer samtidigt som vi dricker hallonsmothies och stampar på hallonbåtar! Tycker dock att överprästen ska vara prästinna, kan inte komma på något bra gudinnenamn, tacksam för förslag på FETTINNAN!

Smörälskare

greensis
2009-04-15 20:06
#47

#46 Fettinnan Gouda? Grädda?

Fabricati diem, pvnc!

nenna31
2009-04-15 20:29
#48

SkrattandeGudars vilken rolig tråd….tror jag får fettfnatt…..Flört

Håller med dig ….bluegoose….dax att starta en seriös tråd…Fettivaltråden….skulle vara s-kkul om det gick att ordna en sommar-camp…med allt vad det innebär…som du skrev Latmask….

nenna31

Annons:
kaisakavat
2009-04-16 03:42
#49

#46 igilla - Vad sägs om Fett-Freja??

#47 greensis - Fettinnan Gouda - Taget!!

Ägg-Idun?

Äggalia kanske..?

Asynja Smörgrotta..?

Obestämd

Vad tycker ni - är det läge att få vara omelett på foten under Fettivalen?? Oskyldig

Oops.. Skäms

ekorren
2009-04-16 09:15
#50

Whoohoo!!!! FETTIVAL !

Så klart man får vara lite omelett under foten SkrattandeFlört

Andina
2009-04-16 12:27
#51

Fettinnan Mata Hari?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Tilda-T
2009-04-22 16:44
#52

Jag har kommit på hur vi gör:

Fyll ett stycke Finlandsfärja med alla som tänker åka och festa en helg, sen åker vi runt ,runt med dom på Östersjön tills alla är omvända. Så går vi till kaj och fyller en ny färja med inte ont anande nya färjresenärer!

Naturligtvis ska Fettivalen vara på Färjan, vad sägs!!

Det är inte så svårt att vara omelett under foten på en färja!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Andina
2009-04-22 17:01
#53

Fettsektens eget rederi: "Feta Line"!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

LatMask
2009-05-09 17:08
#54

Nu befinner sig Tilda T och en massa andra LCHF-are på en finlandsfärja - tror ni de omvänder hela båten?

De kanske rent av kapar färjan!? Förvånad

Andina
2009-05-09 18:38
#55

Fet(t)kapning… med kniv?

(Ja, tur att det inte var på en annan färja de var… Isabella… Där det tydligen gick vilt till med kniven… någon blev ju "kapad" i natt med kniv och fick allvarliga skador… hua! Kanske något för GalaxNews så småningom…)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
monsunrain
2009-05-09 21:03
#56

"Reclaim the fat"- fast vi slåss inte med polisen och kastar gatsten utan vi delar ut stekt bacon till alla på SLV.

greensis
2009-05-09 23:16
#57

#54 Ryktet går att vi omvände några. Vi kapade i alla fall en tankad ung herre på diskot som vi sålde in på LCHF-kost.

Titta inte på mig, jag bara bidrag lite när han väl var infångad.Oskyldig

Fabricati diem, pvnc!

raphanus
2009-05-10 01:09
#58

#53 - Och vår betalnummertjänst Feta Linjen, där undertecknad gör en halvtaskig imitation av Ernst-Hugo läsandes ur tjocka LCHF-receptböcker.

Tilda-T
2009-05-10 11:42
#59

#57 Det var inte svårt att få in en del vältankade herrar i samspråk om kosten, så fort dom såg lchf-knappen undrade dom naturligtvis vad detta var, många diskutioner blev det!

Själv tyckte jag att det verkade vara fler personer i konferenslokalen på lördag än på fre, kan jag ha rätt?

Den oranga knappen är ett bra sätt att synas utåt på , dom som inte vet vad det rör sig om frågar, människan är nämligen ett nyfiket djur!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Andina
2009-05-10 12:00
#60

#58 - Skrattande

_- Hallå??? Ere Feta Linjen??? Kan du läsa ett gonattrecept för mig? Ja' e' så hungrig'… nej sömnig… eller nå't… 
_

(Va' kostar samtalet förresten)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

raphanus
2009-05-10 13:18
#61

#60 - Samtalskostnaden står i proportion till graden av grymhet i ditt uppsåt. Om du heter Cl*ude M*rc*s eller St*ph*n R*ssn*r är sekundpriset 3.000 dollar. Om du bara är en snäll människa, som vill äta och må gott, så, tja … halv lokaltaxa kanske … ?

"Ta tre ssschilo sschmör …. sschmält det sschakta, sschakta i sschtekpannan …"

(Det är lite synd att Ernst-Hugo, som hade en så för kulinariska skildringar så föredömlig diktion, har gjort reklam för Flora. Men det var väl tidens anda.)

greensis
2009-05-10 13:28
#62

#61 Åh, ungefär som resonemanget bakom dagsböter, då?

Fabricati diem, pvnc!

Annons:
Andina
2009-05-10 13:30
#63

Nästa år åker vi med Feta Line - eller hur?!?

(Kolla in galjonsfiguren)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

raphanus
2009-05-10 13:32
#64

#62 - Precis. Och sutte jag på Anders Borgs taburett, vet jag ju precis hur jag skulle förfoga över min makt. Muahahahahahahaha.

korseett
2009-05-10 13:36
#65

jotack jag och jennix diskuterade flitigt med några yngre herrar som faktiskt dagen efter var inne och lyssnade men sedan gick ut. Fast de var med på min buss och de hade knapparna kvar och jag hörde tjo och tjim och ordet kolhydrater emellanåt. Åh får man käka fläskfille och bea! utryckte sig den ena unge herrnSkrattande

Aniara4
2009-05-10 13:40
#66

#63 Skitsnyggt! SkrattandeSkrattandeSkrattande

Raring
2009-05-10 22:49
#67

#65

Det kanske är DET som är vägen till ungdomarna (som också diskuterades i speakers corner så länge jag var där iaf). "Ni får äta GOTT så mycket ni vill!" Det lär vinna fler killar än tjejer, men det är en väg för några.

Blondinbella är nog mer vägen att gå för att nå tjejerna.

LatMask
2009-05-10 23:23
#68

Aaah! Det är ju det jag har sagt hela tiden! Killar älskar att äta god mat! Det här är mat för karlar!

Jag har frenetiskt sökt efter min gamla tråd, som jag tror hette "Mat för karlar" eller nåt åt det hållet, och som bl a handlade om Håkan Jönsson, som uttalat sig i Sydsvenskan på sistone, men det var tji - den gamla tråden, alltså.

Den blev VÄLDIGT nedsablad en gång i tiden…-dags för revansch!

igilla
2009-05-11 00:07
#69

Ser fram emot att nästa vår, (om vi inte kan få en höstresa) med    FETALINJE! Jag väntade, och väntade, och väntade på att få anmäla mig till kryssnigen! När anmälningsmöjligheten äntligen kom, hade jag bestämt för att sälja mitt radhus. Eftersom sönerna tyckte att jag skulle fixa vissa saker, måla tak + väggar i v-rummet, och det innebar att de skulle sköta om saken, stannade jag hemma, var glad att jag inte hade anmält mig! Vill höra mer från kryssningen!

Avis på alla som var med! Men, som Scarlett O´Hara, sa, det kommer alltid en ny dag!

Smörälskare

Annons:
Andina
2009-05-12 14:28
#70

Man bokar in sig till Fettivalen på Feta Linjen (#58)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

kaisakavat
2009-05-12 14:34
#71

Andina - Jag kastar mig på telefonen… Flört

bustas
2009-05-12 15:15
#72

Herre min skapare vad barnsliga ni är i denna tråd, man häpnar, vuxna människor!

Hur som, jag anmäler mig som "kolhydratsutdrivare"! Metoden är enkel. Jag daskar den besatte med en fläckkotlett och rabblar "vik hädan du kolhydrat" å dä ä allt faktiskt! Så, nu har jag bidragit med ett lite mer seriöst förslag.

Andina
2009-05-12 15:29
#73

Det är så skönt med människor som står på jorden, **Bustas!
**Vilken tur att vi har dig med i Sekten! Du behövs verkligen som motpol till oss andra förvirrade o förvuxna barn!

Var det inte svårare än så, att fördriva kolhydrater??? Jag trodde exorsism krävde så mycket mer… Ser man i första Fettsekttråden så planerades ju väldigt omständiga riter och ceremonier…
Men - eftersom du är en riktigt jordnära och Vis man, så tror jag att du vet bättre!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

bustas
2009-05-12 15:44
#74

Nää Andina, krångligare än så är det faktiskt inte. Det finns de som försökt med nötfärs, lövbiff, kalkonklubba, gristryne och även mjukost har förekommit. Inget är så effektivt som en fläskkotlett. Fläskkotlettens egenskaper så som fet, köttig och benig i en och samma skepnad är nog det som gör den till det exellenta utdrivareverktyg den visat sig vara. Redan vid första "dasken" brukar den besatte vrida och kråma sig och man kan se hur liksom blåaktiga dunster av kolhydrater poppar ur munnen på den drabbade.

Fy katten vad barnsligt, nu lägger jag av, eller?

Tilda-T
2009-05-12 19:32
#75

Det är väl tur att man kan vara barnslig, den dan när man inte kan det är det dax att dra något gammalt över sigFlört

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

bustas
2009-05-12 21:53
#76

Tilda-T, jag ville höra just det, nu mår jag bra!Glad

Annons:
Isa56
2009-05-13 00:50
#77

#74 TACK Bustas för ett gott skratt ,när man kommer hem efter jobb, trött. Det behövde jag

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

skogs-tolva
2009-05-13 12:54
#78

Gud så skönt att vi är barnsliga, eller hur Bustas! Skrattande

Annars anses ju vi vara så arga….Obestämd Tyst

nenna31
2009-05-13 15:54
#79

skogs-tolvan…..visst håller med dig ……barnslig ska man vara allt blir liksom lite lättare då…..Flörtgillar inte torrisar……bättre med fettisar…..Tungan uteallt liksom glider framåt lite bättre då……inga tvärnitar här inte……

Andina
2009-05-13 16:00
#80

(FettSektens egen)

humorISTER-SEKTion på glid…

FlörtSkrattandeTungan ute

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

nenna31
2009-05-13 16:03
#81

Andina….

Glad den var bra …….

Andina
2009-05-13 16:12
#82

Vad anser vi inom FettSekten om ännu ett (för-)bud???
Att återinföra en medeltida straffåtgärd;

Betr att tillföra tillsatser ist för äkta vara i vår mat (från artikel av SvD:s Mats-Eric Nilsson)
"… // Förr var detta straffbart och den som under medeltiden förfalskade smöret kunde bli fastkedjad vid en stolpe mitt på torget insmord med sitt fuskfett. I?dag är det däremot tillåtet förutsatt att man, enligt Livsmedelsverkets tolkning, inte vilseför konsumenten om vad produkten egentligen innehåller. …//…"

Visst vore väl det nå't?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

korseett
2009-05-13 16:16
#83

#82 ja det tycker jag verkligen att vi ska återföra

Annons:
Inkanyezi
2009-05-13 16:19
#84

Om fjädrar kan fastna i fuskfettet är det ju en väldigt bra idé, och tjära svider så förb-t, så det är ju strängt taget ganska harmlöst, förutsatt att hans fuskfett inte har egenskaper värre än tjära när det applicaras utvärtes.

Jag skulle kunna tänka mig att smörja.

greensis
2009-05-13 20:42
#85

Du menar att nästa gång Becel annonserar att de ska runt och mäta kolesterol står vi och väntar på dem med becelaskar, målarpenslar och ett par säckar dun??

Fabricati diem, pvnc!

korseett
2009-05-13 20:50
#86

#85 SkrattandeSkrattandeSkrattande

bustas
2009-05-13 21:07
#87

Det jäkligaste man kan utsätta dem för (något morbid tankegång kanske) vora att låta dem äta Becel!Foten i munnen

raphanus
2009-05-13 21:44
#88

Bli mera utåtriktade? Okej. Låt oss raka våra huvuden, klä oss i brandgula lakan och gå ut på stan med stora fonduegrytor och mässa:

Ha're bra va', ha're fett va'
fett va', fett va', bra va', bra va'…

Jennix
2009-05-13 21:51
#89

#88 *asgarv*  Roligaste kommentaren jag läst på länge!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

korseett
2009-05-13 21:59
#90

och små skallror att skallra med, självklart gjorda av urinblåsan på ett djur innehållande hårt stekt bacon i bitar

Annons:
Andina
2009-05-13 22:22
#91

#88 - Jag dööööör

 
Haare… Haaare…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

LatMask
2009-05-14 10:52
#92

#90 Milda makter, var fick du DET ifrån, korseett?! Jag ser processionen framför mig…

Andina
2009-05-14 12:05
#93

Ja… det blev en salig mix - en HareHareShamanistiskFettsekt…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

greensis
2009-05-14 12:10
#94

Det är väl inget som hindrar att sekten har olika grenar?
Vi har Raphanus & Korseetts extatiska HarHare-procession, jag var inblandad i den galna profeten med en levande höna på huvudet, vi har velat smörja otroende i Becel och fjädrar, bli fett-pirater på östersjön samt i god Frälsis-anda dela ut äggmjölk på gator och torg.

Lägg ett kringresande tältevenemang på detta och det är helt klart att vi är fett galna hela bunten.

Fabricati diem, pvnc!

nenna31
2009-05-14 12:14
#95

Ler bara ler…….SkrattandeGladTungan ute…skön läsning…..

Andina
2009-05-14 12:21
#96

#94 - Nej inga hinder alls! Det är istället intressant att se, att så många oliktänkare kan samlas och samsas under samma tält.. eh.. sekt!

Galna Fett-Tunnors krigsdans mot SåLiteVett-förmynderiet…
När man kan Leva Coolt o Härligt Frisk!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

greensis
2009-05-14 12:27
#97

#96 Mitt fel - vi är nog inte en sekt, vi har uppgraderat oss till en kult, om jag läst tråden rätt.

Fabricati diem, pvnc!

Annons:
skogs-tolva
2009-05-14 15:01
#98

Herregud!

Det är en lycka o salighet att hänga på detta forum!

Ni är alla sköna!

Fettkulten……Skrattande

korseett
2009-05-14 15:29
#99

#92 så gjorde dom på stenåldern….Tungan ute

greensis
2009-05-14 15:31
#100

OT/Sidospår: #99 Hade de rökt saltat bacon i skramlorna på stenåldern? Har några uppblåsbara urinblåsor överlevt sedan dess?

Lite nyfiken bara, jag har för mig att det finns källor från medeltida bruk, även antiken, men inga "förskriftliga" belägg.

Fabricati diem, pvnc!

korseett
2009-05-14 15:39
#101

#100 nej de åt upp allt det goda när de var på resa mellan vinter och sommarlägren. Både picknick och skramla.

Allvarligt? nä ingen aning men de att använda urinblåsor och magar till vattensäckar går långt tillbaka men är inte helt säker hur långt. Kanske bronsåldern?

greensis
2009-05-14 17:00
#102

#101 Okidoki, bara en from förhoppning om någon källa. Jag håller med du, ja, att de lär ha använt blåsor för förvaring sedan tidigare.

Måste vara smidigt att skicka ut ungarna med leksaker som funkade som matsäck om de kom bort i skogen.Tungan ute

Fabricati diem, pvnc!

nenna31
2009-07-07 14:34
#103

Puttat puttar ….kul läsning….Glad

vinteralvan
2009-07-07 19:03
#104

Vi måste ha sagor för barnen också om hemska kolhydratmonster och baconprinsessor.Skrattande

Annons:
igilla
2009-07-07 19:46
#105

Mycket bra med kolismonster med Becelhattar och gräddprinsessor, på fettivalerna kan vi ha lite lekar där priserna är smörkulor, svålar och babyostar osv. Kul att tråden puttades upp!

Smörälskare

kaisakavat
2009-07-07 20:34
#106

Jag visualiserar nu en "Kalle i chokladfabrikenhistoria" fast med helt andra sorters godsaker.. och alla som kommer dit som inte fattar grejjen, de blir "fixade" på olika sätt - som i fabriken…

Öh, eller spårade jag ur nu?? Obestämd

igilla
2009-07-07 21:12
#107

106! Naturligtvis inte! Alla förslag tycker jag är bra! Den här ytterst allvarliga SAKEN, i mitt tycke den viktigaste just nu, framför allt för våra barn och barnbarn (6 bb just nu) behöver lättas upp, vi orkar inte föra kampen om vi inte får fnissa litet, eller som ibland på denna tråd, storskratta! Vi MÅSTE stoppa lagförslaget om SLV-smörja till daghem, skolor och övriga instituioner.   Alla metoder är tillåtna för SAKENS skull!

Smörälskare

Andina
2009-07-07 21:57
#108

Klädfrågan har vi ju börjat att spåna på - förslagen i  denna tråd eller de oranga lakanen som nämnts… Eller finns flera förslag?

Fetsmart

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Lottalis
2009-07-07 22:13
#109

De kläderna skulle ju passa mig…Obestämd..

Agyr07
2009-07-08 00:55
#110

Ohhh, vilka snygga kläder. Speciellt de där byxorna på bild 3.

greensis
2009-07-08 00:58
#111

#110 Är du säker på att de inte bara är en kroppsmålning?SkämsSkrattande

Fabricati diem, pvnc!

Annons:
Agyr07
2009-07-08 01:24
#112

Det kan det ju vara annars så är de TIGHT så de skriker om det.

Lottalis
2009-07-08 01:26
#113

Eller nåt som krympt i tvätten

kaisakavat
2009-07-08 02:18
#114

Min rumpa fick gärna vara små-röd ifall den behagade krympa i tvätten!!!

nenna31
2009-07-08 10:34
#115

hihi……drömmer om den dagen ……när rumpan är liten…..tror inte den dagen kommer… den kan inte krympa sååå mycket…….Glad

Lottalis
2009-07-08 13:44
#116

Hoppas måste man ju.

Att man ännu hinner bli smal och snygg!!

(Fel på servern i dag? Får fram att den inte hittas hela tiden.)

Andina
2009-07-09 14:14
#117

P.S. Råkade på en gammal tråd idag - från augusti 2007 - där Fettsekten omnämns fr o m inlägg #28! Då under namnet Späcksekten.
Så, Fettsektens tillblivelse påbörjades då (eller kanske t o m tidigare?). Intressant, eller hur?!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Inkanyezi
2009-07-09 16:18
#118

Lottalis, när den inte hittas, så kan det vara din leverantörs namnserver som strular. Det går att skriva in fler namnservrar i egenskaperna för Internet, och det finns fria namnservrar som man kan ansluta till. Sök "free name servers" på nätet, och lägg till ett par av dem om det ofta händer att sidan inte hittas.

Annons:
lc-solkatt
2009-07-09 16:28
#119

haha, vad roligt. Jag också börjat uppleva att lchf har blivit någon slags religion.

Lottalis
2009-07-09 18:29
#120

#118

Problemen fanns bara på iFokus sidorna det kom vid 4-5 tillfällen. Sen har det inte kommit igen. Var kanske mycket folk inne på samma gång i går mellan kl.11-12.

#108

Hittat mera "passande" kläder?

Andina
2009-07-09 19:57
#121

Lottalis - nämenhhh… nu förstår jag inte…!? Vadå mer Passande kläder…??? Har du nå't emot de förslag som redan inkommit?

Rött är ju en fin färg, eller hur? Och ffa, vi syns i rött…!
Att bryta av med svart t-tröja, tunika eller dyl (beroende på om du är man eller kvinna och vad du väljer…) är ju oxå snyggt…
Jag kan tänka mig att den röda dräkten tillverkas à la Unis(p)ex! unifat… unifett… tUNIkan likaså…

Men alla förslag är naturligtvis välkomna! Så har du synpunkter eller önskemål så lägg in dem här.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Lottalis
2009-07-10 00:02
#122

#121

Tänkte nog mer på liknande kläder. Sånt som passar oss perfekt just nu!!Flört Nog måste det väl finnas mer?

Blir liksom enformigt att titta på egna tält. Visst kurvor finns men kanske lite för mååånga …..

Andina
2009-07-10 00:28
#123

#122 - Aha.. jag tror jag föstår… Du vill komma bort ifrån tältmodet! Jag förstår dig, jag är evinnerligt trött på att kånka omkríng på en massa tält ständigt och jämt…

Kurvor är fina! oavsett hur många de är! Det måste vi komma ihåg! Så - det gäller alltså att hitta en klädsel där de fina kurvorna framträder till sin fördel och att komma ifrån tältmodet…

Det torde röra sig om någon mellan tält och kroppsstrumpa om jag förstår dig rätt… Vad är då det? Harekrishnabyxor?

Har du nå' förslag`?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

maxiq
2009-07-10 00:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Jag vet då hur jag ska klä mig när vi anfaller Livsmedelsverket!

Pasta la vista, baby!


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

missaz
2009-07-10 01:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

#124 Jag vet också hur jag ska se ut… Se bild…

Annons:
missaz
2009-07-10 01:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

…och så ska jag ju ha denna tröjan…

Margareta
2009-07-10 01:14
#127

Skrattar som vanligt

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

maxiq
2009-07-10 01:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

Kanske en Bacini kan passa till?

Obestämd


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Margareta
2009-07-10 01:35
#129

Maxiq - du tar som vanligt priset

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

greensis
2009-07-10 09:40
#130

Det här börjar närma sig LCHF-varianten av Pride-festivalen…

Fabricati diem, pvnc!

pema
2009-07-10 10:02
#131

Har börjat omvändningen av arbetskamrater, lyckades med min värsta motståndare på jobbet en sjuksköterska. Tog med en bok, så nu är vi en till i vår Kult.

babo
2009-07-10 10:09
#132

ännu en tråd där man blir glad! Sådan uppfinningsrikedom…

Annons:
Lundbomj
2009-07-10 10:10
#133

Mel: Judy Henske, The Salvation Army Song

I en fettskrämd rännsten låg jag
Full av lättmargarin
Ostbågar i håret
Och mådde som ett svin.

Men då kom LCHFtåget
Och frälste mig från vet-
-e,
socker, lightprodukter,
margarin, o salighet.

Halleluja
Halleluja
Fyll din panna upp med smör
Och känn hur gott det gör
Halleluja
Halleljua
Fyll din panna upp med smör så blir du frälst.

Recitativ:

Bröder och Systrar i LCHF-armén. Innan min frälsning brukade jag dricka minimjölk!

Publiken: Buuuuh!

Tack, Bröder och Systrar! Jag brukade skära bort fettet från kotletten och låta bacon rinna av på hushållspapper!

Publiken: Buuuuh!

Tack, Bröder och Systrar! Och jag lät min bägare rinna över med Special K.

Publiken: Huärk!

Tack, Bröder och Systrar! Och jag brukade ligga i soffan med CHIPS!

Publiken: Buuh!

Tack, OLW!

Men sen jag blev frälst av LCHF-armén dricker jag inte längre minimjölk.

Publiken: Wohoo!

Jag äter kotlettfettet och häller flott från pannan på mina bacon! Och jag använder mitt Special K som det packmaterial det är!

Publiken: Wohooo!

Och jag ligger inte längre i soffan med CHIPS!

Publiken: Yeah!

Allt jag gör, är att leva väl och äta vid behov!

Alla:

Halleluja
Halleluja
Fyll din panna upp med smör
Och känn hur gott det gör
Halleluja
Halleluja
Fyll din panna upp med smör
Så blir du frälst.

nenna31
2009-07-10 10:20
#134

Lundbomj…………stämmer in i sången……helt underbart…..Glad

missaz
2009-07-10 13:00
#135

maxiq; en SÅN ska jag naturligtvis ha!!! Skrattande

Andina
2009-07-10 13:00
#136

Det här är ju helt fantastiskt! Allt börjar ta form nu…

Lite hänsynsfulla måste vi va'! Av hänsyn till mina medmänniskor tar åtminstone inte jag på mig Maxiq's Bacini! Bacon o fläsk, nej det ser inte så aptitligt ut, i den slags "konstellationen"… Men se'n, när fläsket brunnit väck, då kanske…

Fettsekten = LCHF-Väckelserörelse = Låtom oss uppväcka hela mänskligheten

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

lizaohman
2009-07-10 13:21
#137

En till modebild

Instruktion: stekes sakta i solen

Recension av det nya modet:

lizaohman
2009-07-10 13:32
#138

Ja, det blev väl lite OT, handlade inte så värst mycket om kulten - om man inte vill se det som ett inlägg i uniformsdebatten. För visst ska vi ha likadana kläder, vare sig det blir orangea lakan eller bacon? Hittade denna bild på en stickad sjal som kanske kan vara nåt för oss:

Andina
2009-07-10 13:37
#139

Jamen, lizaohman, det var väl ett perfekt plagg!
Ser ut som bacon - luktar som ull (?) antar jag…

Kan draperas på många vis…
Som Huvudbonad - turban
Som Flintstone-tunika
Som kjol
Som Behå
Som Fikonlövssubstitut
Som Strumpor
Som Skor/Tofflor
Som…

Bra förslag!
Jag röstar för att ovanstående sjal/halsduk ingår som en väsentlig del i vår Uniform… UNI-form… UN-i-form (=United Nations In Form)! Unite all Nations!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
lizaohman
2009-07-10 13:42
#140

Som strumpor/fotbeklädnad, Andina? Hoho Skrattande

anki1
2009-07-10 14:06
#141

Ojojoj, Jag har just kravlat mig tillbaka upp på stolen som jag ramlade av, när jag läste den här tråden. Jag skrattar ihjäl mig.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

missaz
2009-07-10 14:06
#142

Sjalen var ju perfekt som uniform! Skrattande

maxiq
2009-07-10 14:18
#143

Den kan vi ha när vi ska rädda alla förtappade sjalar där ute! :-)


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Andina
2009-07-10 14:23
#144

#143 - alltid lika fyndig! Skrattande

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

LatMask
2009-07-10 14:38
#145

Ojojoj, vilken fart det har blivit på sekten…eller kulten, kanske? Nåja, whatever, ni är alldeles underbara allesammans!

Lundboms Frälsningsarmésång var bland det bästa jag läst, den skulle jag gärna vilja se framförd i verkligheten! (Jag blir ju nyfiken, Lundbomj, has det bakgrund, månntro, i FA?)

anki1, när du trillar av stolen så vet man att skämten är på högsta nivå…en kvalitetsmätare är vad du är!

lizaohman, VAR har du hittat denna…ähm…sjal…?

lizaohman
2009-07-10 23:19
#146

Googlade på bacon :D (och det är faktiskt en sjal av garn, helt underbart välgjord!)

Annons:
Tilda-T
2009-07-10 23:31
#147

Är det möjligen en lchf:are som har gjort den?

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Lottalis
2009-07-11 06:13
#148

Här är man borta en dag och oj va ni hittat påSkrattandeSkrattande.

Sitter och skrattar så de andra vaknar.

Nästa gång man äter bacon så börjar man sitta och skratta för sig själv, Äter upp bekini.

Va ska de andra tro sen…CoolSkrattande

Ni är då för roliga.Skrattande

greensis
2009-07-13 14:05
#149

Verkar farligt med en bacini i LCHF-sammanhang.Tungan ute

Det ger ju helt andra mentala bilder när det gäller… strip-tease. En tugga bacon i taget, alltså…

(Var det i tråden med bacon eller den med bacon-choklad någon hade hittat intimolja med baconsmak?? Men varför krångla till det? Kör original, så länge det har svalnat först.)

Fabricati diem, pvnc!

Andina
2009-07-13 14:10
#150

Greensis - Ja, svalt och gott i sommarvärmen… kan jag tro…. ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

maxiq
2009-07-13 14:16
#151

#149 "Bite me" får en heeelt annan innebörd… Skäms


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

lizaohman
2009-07-13 14:23
#152

profca hittade kultens perfekta maskot, för den som inte följt OT-tråden "sötchock":

greensis
2011-08-08 22:11
#153

Med anledning av 5-års jubileet och att fettsekten omnämndes puttar jag helt sonika upp fortsättningen.

Del 1 hittar du http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d71582fb9cb462233068549-vi-kan-val-bli-en-sekt

Fabricati diem, pvnc!

Annons:
raphanus
2011-08-08 22:31
#154

Tack för den putten, greensis!

kaisakavat
2011-08-08 22:55
#155

Men kära nån, helt underbart!! Vi har definitivt våra 'stunder'.. Skrattande

Margareta
2011-08-08 23:19
#156

Haha - där var kvällen räddad.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Andina
2011-08-08 23:35
#157

Ja, tack för putten! Jag har vridit mig i skrattkramper både igår kväll och nu - alla dessa gamla härliga trådar… Botaniserade en hel del underbara trådar.

Jag undrar, dessa konstifika, till synes kreativa, tankegångar - hör de till Övergångsfasen när man går över till LCHF? (I så fall önskar jag att en varning utfärdas för nybörjare om detta.)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

LatMask
2011-08-09 10:28
#158

Ja, jisses så roligt vi hade, och fett galna var vi hela bunten! Men jag tror sånt behövs som andningshål…

Emea67
2011-08-09 12:04
#159

Har bara läst denna tråden nu måste läsa tråd 1! Komihåg när jag läste denna första ggn så skrattade jag så jag grät GråterSkrattande

skogs-tolva
2011-08-10 08:15
#160

Ja det här med fettsekten var ju helt underbar!!! Minns att jag satt och läste högt för sambon och han skrattade så han nästan grät Glad

Annons:
MillisB
2011-09-20 06:38
#161

Puttar upp igen, den här är klassisk… Oskyldig

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

kaisakavat
2011-09-20 11:58
#162

Länge sen vi hade en riktig seans hörrni..

Tycker mig se tecken på att allt inte står rätt till.. Madonnan med de stora smörpaketen lyser allt oftare med sin frånvaro. Kanske är hon sur på oss..?

Obestämd

LatMask
2011-09-23 15:31
#163

Apropå Fettsekten, har ni sett att det numera finns en tråd om hur man slåss med Sockermonstret, som går lite åt det här hållet?

(Sablar, nu funkar det inte att länka för mig! Jag som tyckte jag gjorde enligt konstens alla regler… Har väl käkat LCHF för länge, helt väck…Skäms)

raphanus
2011-09-23 17:27
#164

#162 - Det blir nog seans för mig i natt. Jag ska jobba natt en vecka framåt, så jag pysslar för närvarande med operation dygnvändning. Jag kanske skall tända ett litet bål på spisen hemma och sniffa baconångor för att komma riktigt i extas? Vad tror ni? Har jag någon med mig?

kaisakavat
2011-09-23 20:45
#165

Ja, givetvis är jag med!!

På spisen fritteras bacon för smörglatta livet. Ångorna sprider sig.. det droppar flott från taknocken och grannens katt slickar sig ihärdigt i hela pälsen..

Låt oss hylla Madonnan med de stora smörpaketen!

Låt oss offra till Ost-Shiva (och alla de andra)!

Låt väckelsen.. vakna!

greensis
2011-09-23 22:31
#166

Wohooo, alla med-seansare.

Här talas det i tungor - kotunga mest som slurpades i till middag. Tungan ute

Fabricati diem, pvnc!

kaisakavat
2011-09-23 22:40
#167

Grannarna har börjat muttra besvärjelser.. Håller upp en massa vitlök och grejs.. Måste betyda att de vill vara med, eller hur!!?? Vitlök funkar ju till väldigt mycket!

Jag gick över och draperade dem i bacon. De sa inte mycket, men är ju förstås lite tagna av allt det högtidliga. Enda aktiviteten var att en av dem fipplade med mobiltelefonen lite och sa sin adress. Bad säkert fler komma.

Ja, där kommer det bilar. En vit och blå buss bland annat! Roligt!! Skrattande

Party party!!

Annons:
greensis
2011-09-23 23:20
#168

#167 Vill de biffiga killarna i vit och blå buss också få bacon? Tungan ute

Fabricati diem, pvnc!

raphanus
2011-09-24 01:22
#169

Ost-Shiva! xd!

kaisakavat
2011-09-24 10:16
#170

#168 Ja, de var riktigt sura när de kom, hade säkert inte fått  bacon på evigheter.. Höll på och viftade med batong och sa att jag genast skulle 'lyda'.. så jag gick och hämtade bacon - och vips blev de snälla som (offer)lamm….

#169 Jaa..? Foten i munnen

[RockarFett]
2012-02-20 18:21
#171

Jag skulle skicka Expressens LCHF bilaga som kom för några veckor sedan till någon och konstaterade "Den ser lite ut som evangealisationsmaterial"

något jag har en del erfarehet av men för ett annat syfte och innehåll.

Tyckte det var väldigt kul när det hände.Och tänkvärt.

MillisB
2013-06-03 14:21
#172

Måste bara puffa lite för den här tråden!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

[Petronella Pip]
2013-06-03 14:45
#173

ah bra! Hänvisade till denna i en annan tråd, finemang att du grävde fram den!

Upp till toppen
Annons: