Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 7673 ggr
lchf-mamma
5/28/09, 10:45 PM

Saft, Sylt Gele och Kräm

Hej på er!

Jag sitter hemma och funderar över buskarna jag planterade förra året.

Jag är stolt ägare av 2 rödavinbär och 2 svartavinbärsbuskar. Samt en gigantisk rabarberplanta.

Det finns även en krusbärsbuske med röda bär (fast de gör jag inte mycket på) Tar bara någon ibland.

Är det någon som har nåt bra tips på hur och vad man kan göra med alla fina bär?

Alla tips är bra =)

Annons:
Sheena
5/29/09, 11:23 AM
#1

ingen ide att krångla till det, gör samma saker du alltid gjort med dom fast bara med mindre socker eller sötn.medel i och ät betydligt mindre portioner.. och vinbär som dom e med grädde på, finns ju inget godare!!

finns säkert massa roliga recept här nånstans men det är ju lite svårt med frukt o bär o så eftersom de är rätt söta i sig självt. små portioner är ledordet!

Sammet1
5/29/09, 2:05 PM
#2

Frys in bären!

Så kan du ta fram under hela året sedan, använda som de är eller mosa/koka med pyttelite socker eller med sukrin eller stevia.

Att sockra alla inläggningar görs ju traditionellt för att bevara bären under längre tid, men i dagens moderna samhälle fungerar frysen minst lika bra!

**Surface of Velvet
**Core of Steel

sarwen
5/29/09, 2:18 PM
#3

 Vi brukar äta stek o tjälknöl  med gräddsås, broccoli och lite röda vinbär (upptinade). Hur smarrigt som helst och vi saknar inte gelé ett dugg.

Och bär med grädde är ju gott året om…

sarwen
5/29/09, 2:20 PM
#4

… ja och i helgen kokade jag kompott på rabarber o jordgubbar och hällde på vaniljpannacottan. Otroligt gott!

Upp till toppen
Annons: