Annons:
Etikettfrågelåda-minmat
Läst 29379 ggr
Kosmos1
3/16/10, 3:05 PM

Ny här, undar om kokoschips!!

Hej alla trogna lchf-are, är ny.. följt lchf hyfsat strikt i ca två veckor nu och undrar om ni vet ngt om kokoschips? Vi har köpt på Citygross och som ingredienser är det bara rostade kokosflarn, inga tillsatser inget socker. Ni vet såna somfinns i musli, fast godare! Det borde väl vara ok att snacksa på? Kokos i ren form är ju nyttigt sägs det??? tacksam för svar!

Hanna

Annons:
Fiana
3/16/10, 3:07 PM
#1

Låter gott :) Tror du kan räkna runt 6g kolhydrater per 100 gram av dem om det inte är angivet. Visst är kokos nyttigt (även om det är fettet i som är nyttigast)

igorflickan
3/16/10, 3:55 PM
#2

Låter ju kanon gott… Vad heter de och finns de i fler affärer?

vinteralvan
3/16/10, 3:55 PM
#3

Står det inte på förpackningen om hur mycket kollisar det är i?

Kosmos1
3/17/10, 3:42 PM
#4

Har inte kommit till läget att räkna kolhyd och prot per 100g än.. äter efter principer och recept än så länge. Ny som sagt..

De är SUPERGODA! Vet inte märket just nu, sitter på jobbet, men det är en 500g förp köpt på citygross där de har hälsokost/nötter/ mm De har massa nötter i likadana förp 500g storpack. mkt smidigt!

Tack för svaren, ska kolla på pkt ang kolhyd..Skrattande

sylfida
3/17/10, 4:04 PM
#5

Låter verkligen gott!

Cajsavarg
3/17/10, 4:06 PM
#6

Åh, då ska jag kolla på Citygross!

Älskar dom verkligen men är SÅ DYRA! På Konsum 100g för 42,- ! Samma märke, Renée Voltaire, beställde jag nu på Bodystore.com där man kan köpa dom för 31,-.

Men….100 g går ju fort åt så en större förpackning vore kanon. Gott snacks för hela familjen!

//Fat makes Me fit//

Annons:
Besika
3/17/10, 4:30 PM
#7

Jag köpte kokos i bitar, små tärningar, i Saluhallen, Göteborg. De är så SÖTA! Jag trodde de var sockrade, men det var de inte. Är det verkligen bara 6 g/100 g i kokos?? Detta var lösvikt, så det fanns ingen etikett.

Cajsavarg
3/17/10, 4:39 PM
#8

Jag mailade till Renée Voltair för att få info om näringsinnehåll. Det var 2 veckor sedan…och ännu inget svarRynkar på näsan

//Fat makes Me fit//

Kosmos1
3/19/10, 4:33 PM
#9

nu har jag kollat.. och njae de var INTEnyttiga!!! märket är sellton, jag tror 500 g kostade runt 50-lappen men det var 78g kol per 100g. Så… jaa.. knappt ngt fett heller, mkt märkligt tyckte jag.

cwiberg
2/14/11, 5:24 PM
#10

Hej, kul att ni tycker om våra kokoschips!

Vi har tyvärr haft ett par påsar med feltryck som har kommit ut i butik.

Rätt näringsvärde för kokoschipsen ska vara:

Energy,        kJ 2860

kcal              682.24
g/100 g         
Protein:         6.88
Total lipids:    60
Saturated fatty acids    57,6 
Monounsaturated fatty acids  0,6
Polyunsaturated fatty acids    1,8
Carbohydrates:   28,68 
Fibers   3,94
Sodium  37 mg

Om ni har några frågor får ni gärna maila oss på info@sellton.se

Med vänliga hälsningar

Christopher Wiberg

squeezetoy
2/14/11, 5:49 PM
#11

Det låter väldigt gott! Tänker att det säkert är gott att toppa t ex en Chokladmousse med lite kokoschips.

Jag får helt enkelt kolla in antingen CityGross i grannstaden eller masa mig iväg till Kvantum som har en del av Renee Voltaires sortiment.

Miss-S
2/14/11, 5:54 PM
#12

Tarnad kokos kan variera fran 5 kh / 100 gr till 18 kh / 100 gr har i London nar jag har kopt. Jag vet faktiskt inte vad skillnaden beror pa, de smakar likadant!

lenanita
5/15/11, 3:25 PM
#13

Mycket märkligt. Jag har en 500-grams påse med kokoschips från Sellton och där står det bara 6,4 g kolhydrater, absolut inga 28,68. Undrar just om det är en massa fibrer inräknade i den högre mängden. Dem kan vi väl inte tillgodogöra oss, hoppas jag verkligen i så fall. Jag trodde ju att jag hittat det perfekta lördagsgodiset. Gråter

Annons:
cwiberg
6/7/11, 1:50 PM
#14

Hej,

Det är 6,4 g kolhydrater per 100g i våra Kokoschips. Enligt det svenska sättet att räkna, där vi inte räknar in fibrerna.

Så tidigare inlägg av mig var fel, jag skrev med fibrer inräknat.

Hoppas inte detta har ställt till det för er.

Med vänliga hälsningar

Christopher Wiberg

Info@sellton.se

Upp till toppen
Annons: