Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 5221 ggr
SergeantHanna
2010-03-19 19:42

Första veckan, andra försöket :)

Jag började i november förra året, och lyckades alldeles utmärkt de första fem-sex veckorna och fick bra hälsoförbättringar och var helt förundrad.

Jag har RLS, och dessutom reumatisk sjukdom i släkten som jag känner av emellanåt med värk i kroppen. Jag mådde mycket bättre att börja äta bra, nästan ofattbart bra på så kort tid.

Gick ner 7 kilo tror jag, med bibehållen (och mer definierad) muskelmassa.

Började fuska när jag var hemifrån och skulle äta ute, och kom helt ur spår till slut. Hej godis, hej värk, hej 10 kilos viktuppgång…

Nu har jag tagit tag i det igen, och är klar med min första vecka.

Magen mår prima igen, min tandköttsinflammation har gått över och jag är inte lika torr om huden som jag brukar vara.

Nu väntar jag på fler hälsoförbättringar som jag fick förra omgången: Ökad prestationsförmåga på gymmet, bättre sömn, och bättre svettlukt (är redan en bit på väg). Lite roligt att det kan vara så stor skillnad i kroppsodör beroende på vad man äter.

Maken har lovat att ge det ett försök (beachen 2010 som hägrar) men han får äta upp allt elände vi har i skafferiet och frysen först så han får börja nästa vecka Skrattande.

Han är inte lika koliskänslig som jag, den ständiga godisnarkomanen. Om man har gömmor med godis, och får kommentarer om hur mycket godis man äter trots att man bara visar en fjärdedel av det man faktsiskt stoppar i sig - då får man nog lov att inse att man har ett problem…

Nya träningskläder införskaffade, så imorgon blir det att masa sig iväg och träna!

Fredagskvällen ägnas åt plugg. Jodå, man orkar ju sånt när man har köpt miniost som tilltugg istället för den annars obligatoriska chokladkakan Glad

Annons:
Sommarmamma
2010-03-19 20:24
#1

Känner igen det där med att sambon får äta upp :) Samma sak här, jag skickade ut resterna av "förra livet" till hans jobb där de är fyra-fem gubbar som får dela på det :)

Låter bra att du är på G igen, det är jag också! Har inte börjat träna, orkar inte, hinner inte och allt det där.. Satt på träningscykeln en kväll i alla fall, ska försöka börja med promenixer bara slasket försvinner!

Har en jobbarkompis som märker markant skillnad på sin mage och mående när hon äter mer "lchf:igt", hon har också någon reuma som ger crohns tror jag det är. Häftigt när man märker snabb bättring!!

*pepp*

SergeantHanna
2010-03-19 21:09
#2

Vad bra, då behöver jag inte ha så dåligt samvete för att han får agera soptunna Foten i munnenSkrattande

Det är mest av allt hälsofördelarna jag är ute efter, men jag skulle allt behöva gå ner kanske tio kilo. Lite illa när man har gått upp 25 kilo de senaste fem åren sådär, en kurva man inte riktigt vill fortsätta följa!

Tänk om man hade lagt pengarna på något annat än att sponsra alla godistillverkare…

Jag har ingen våg, för själva kilona är väl inte jätteintressanta egentligen, men mätt har jag gjort.

Startade med ett bukomfång på 95 cm (jag är 170 cm lång), och efter två dagar hade magen blivit betydligt gladare, och jag var nere på 93 cm. Skönt att slippa känna sig alldeles uppblåst. Idag 92, kanske inte skulle ha bäljat i mig en halvliter bubbligt mineralvatten Glad

Här har man gått och skyllt på mjölken, och lite trendigt trott att man har mjölkmage, men ICKE. Jag smaskar mejeriprodukter som aldrig förr, och magen är ju hur nöjd som helst!

Va skönt det är att känna att man har rena tänder, det samlas inte en massa guck så det är ju nästan så att man glömmer att behöver borsta gaddarna.

Nöjd nöjd nöjd, nu blir det beef jerky som fredagstugg.

SergeantHanna
2010-03-20 16:41
#3

Jaha ja, första träningspasset avklarat. Märks det att det var ett tag sen man var på gymmet när man har glömt hur man får igång motionscykeln? Oskyldig

Det regnade, och jag funderade nästan på att skippa träningen. Jag har ju ändå börjat se så muskulös ut tack vare min kära majonnäs. Mina överarmar ser mer tonade och fina ut, bara tack vare kostomlägging.

Men det var skönt att komma iväg. Blöt som en hund och in och slita bland vikterna. Jag tog lite bilder idag, tänkte försöka göra det varje vecka så jag har lite koll på framstegen.

Jag undrar om det går att göra något åt mina värmeutslag jag får i hela ansiktet så fort jag tränar. Högröd, spräcklig, och kanonvarm - jag skrämmer ju kvinnor och barn och pensionärer när jag kommer ut från gymmet!

Tydligen ska anithistamin hjälpa mot detta. Det börjar ju bli säsong att pilla i sig det nu ändå för oss pollenallergiker så vi får väl se om det kan få dubbelt positiv effekt.

Upp till toppen
Annons: