Mer i: Vi som har diabetes
-
Diabetiker på fest
Tjenare. Det här handlar väl inte riktigt om kolhydrater.. men jag antar att det är en del diabetiker här, å tänkte drf passa p&ari...
» Till diskussionen -
Viktminskning som blivit Viktökning
Nu är det dystra tider i alla fall om man läser av vågen varje morgon. Efter semestern hade jag gått upp 3,1 kg och ökningen har fortsa...
» Till diskussionen -
Vilsen
Så har man fått diagnosen Diabetes typ 2 vid 64 års ålder. Totalt överraskande besked. Famlar i blindo. Träffat diabetessköterskan en gång och det är den traditio...
» Till diskussionen -
Illamående vid diabetes
Jag ligger i riskgruppen för diabetes och gick över på lchf för flera år sedan och mådde jättebra. Sen så trillade jag ner i mitt sockerberoende och har nu ätit f...
» Till diskussionen -
Avvikaren
Hej Jag har läst lite till och från på den här sidan under några år, men inte skrivit annat än någon liten kommentar ett par gånger för länge sedan. Eftersom må...
» Till diskussionen

) och min erfarenhet är att mer träning = mer utrymme för kolhydrater utan större behov av insulin. Så om du har problem m lågt bs har du 2 alternativ (som andra redan sagt) - mer carbs eller mindre insulin. LCHF fungerar bra för en del, för andra mindre bra och kanske för en del inte alls. Varför började du med LHCF om du mådde bra innan o hade bra bs? Angående din fråga om hur häva känningar så beror det för mig på hur lågt jag hunnit komma i bs. Ligger jag under 3 mmol är det snabba carbs som gäller, för då mår jag rejält taskigt o vill komma ur det så snabbt som möjligt. Om man som du får känningar redan vid 4 kanske det inte är lika bråttom att få upp bs, därmed inte sagt att du inte kan må rejält dåligt även på den nivån, det är individuellt. Att dyka i bs som du beskriver vid tex löpning händer mig också (är dock inte så strikt som många här, men äter def begränsat med carbs), idag tex gick jag från 12.5 till 3.2 efter 40 min på löpbandet. Det åtgärdade jag med yoghurt o all bran när jag kom hem.

). Öl tycker jag inte om, snaps bara bränner o smakar inget och cider är alldeles för sött.